Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > YAYLI ÇALGILAR III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAYLI ÇALGILAR III Birinci düzey MÜZ401.1 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. CAVID ASADOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. RAUF KERİMOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Ders, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme, orkestra literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini kapsar. Genelde yaylı ve nefesli enstrümanlardan oluşan bu toplulukta Türk ve Dünya bestecilerinin eserleri, parça, piyes ve diğer biçimli müzik seslendirilmektedir.
Dersin tanımı Bu derste lisans 3. ve 4. sınıf öğrencileri özel alan çalgılarına göre orkestra ya da oda müziği dersini alırlar. Öğrenci Orkestrası ders içeriği öğrencilerin birlikte müzik yapma ve diğer müzik topluluklarında ortak çalışma becerisini kazandırmaktır.

Dersin içeriği
1- Ders öncesi hazırlık. Öğrencilerin toplu çalmaya hazırlanmaları. Akordun doğru yapılması ve sandalyede uygun konum almak.
2- Homojenlik. Tek sesli parçaların deşifresi.Kendi partisini çalarken diger partileri dinleye bilmesi.
3- Barok dönem şarkı ve beste formaları. (Prelude, Pavane, Allemande, Courante)
4- Grup çalışmaları (keman,viyola,viyolonsel ayrı gruplarla)
5- Barok dönemine ait bir eserin topluca deşifresi.
6- Pozisyon, parmak, nüans, bağ ve diğer tekniklerin parçaya öğrenciler tarafından uygulanması.
7- Grup çalışmaları (keman,viyola,viyolonsel ayrı gruplarla)
8- SINAV HAFTASI
9- SINAV HAFTASI
10- Klasik dönem şarkı ve beste formaları.(Konçerto, sonat vb)
11- Müzik terimlerinin anlatılması. Hız ve nüans terimleri.
12- Çok sesli Türk bestecileri ve eserleri Araştırma
13- Muasır dönem beste formaları.
14- Parçaların nüanslarla ve hız terimlerine uygun olarak çalınması.
15- Yılsonu konseri için parçaların belirlenmesi. Çalışmaların tekrarı. Oluşturulan repertuarın sergilenmesi.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere müzikal terimler konusunda da bilgi verilmesi.
2- Müzik yoluyla öğrencilerin müzik zevkini, anlama dinleme ve yaratma gücünü geliştirme.
3- Orkestrayla müziksel duyarlığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
4- Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme, eserler üzerinde tahlil yapabilme.
5- Müziğin dünyada ortak dil olduğunu ve müzik dilini kavramalarını sağlamak.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.S.BACH, J.HAYDN, W.A.MOZART, G.F. HENDEL, F.SCHUBERT, L.W. BEETHOVEN, G.FAURE, P.İ.TCHAİKOVSKY, B.HÜSEYİN, T.C. KÜLTÜR BAKANLIĞI “ODA ORKESTRALARI İÇİN DAĞARCIK” ve diğer Türk, Dünya bestecilerinin orkestra eserleri ve düzenlemeler.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar