Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > OSMANLI TARİHİ II (1789-1922)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLI TARİHİ II (1789-1922) Birinci düzey TAR 412 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TURKISH
Koordinatör PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli PRACTICAL
Dersin amacı FROM III. SELİM TO COLLAPSE OTTOMAN POLITICAL HISTORY
Dersin tanımı ANALYSIS OF OTTOMAN POLITICAL, FINANCIAL AND SOSCIAL HISTORY IN THE REFORMS PERIOD

Dersin içeriği
1- II. MAHMUT DEVRİ İÇ OLAYLARI
2- MISIR MESELESİ VE MEHMET ALİ PAŞA
3- SULTAN ABDÜLMECİT DEVRİ İÇ VE DIŞ OLAYLARI
4- SULTAN ABDÜLAZİZ DEVRİ İÇ VE DIŞ OLAYLARI
5- ABDÜLAZİZ DEVRİ OSMANLI DONANMA POLİTİKASI
6- V. MURAT'IN TAHTA GEÇİRİLME GAYRETLERİ
7- SULTAN II. ABDÜLHAMİT DEVRİ OLAYLARI
8- ARA SINAV
9- 1897 OSMANLI YUNAN SAVAŞI
10- 31 MART VAK'ASI
11- V. MEHMET REŞAT'IN TAHTA GEÇMESİ
12- VI. MEHMET VAHDETTİN'İN TAHTA GEÇMESİ
13- I. DÜNYA SAVAŞI VE OSMANLI
14- MONDROS VE SEVR ANLAŞMALARI
15- CUMHURİYETİN KURULUŞUNA GİDEN YOL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- III. SELİM'DEN İTİBAREN OSMANLI DEVLETİ'NDE MODERNLEŞMENİN ETKİLERİ TARTIŞILACAK
2- II. MAHMUT DEVRİ VE AYANLAR MESELESİ TARTIŞILACAK
3- SULTAN ABDÜLMECİD DEVRİ POLİTİKALARIN MÜSLİM-GAYRİMÜSLÜM TEB'A ÜZERİNE ETKİSİ TARTIŞILACAK
4- ABDÜLAZİZ DEVRİ DONANMA POLİTİKASI TARTIŞILACAK
5- II. ABDÜLHAMİT DERVRİ POLİTİKALARI TARTIŞILACAK
6- İTTİHAT VE TERAKKİ DEVRİ POLİTİKALARI TARTIŞILACAK
7- BÜYÜK DÜNYA SAVAŞININ OSMANLI'YA YANSIMALARI TARTIŞILACAK
8- CUMHURİYET'İN OSMANLIDAN ALDIĞI MİRAS TARTIŞILACAK
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İ.H. UZUNÇARŞILI, OSMANLI TARİHİ
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar