Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OSMANLI TARİHİ II (1789-1922) |
Birinci düzey |
TAR 412 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
18-19. Yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihini İncelemek
|
Dersin tanımı
|
Tar 412 OSMANLI TARİHİ II (1789-1922)
|
1- |
Kırım Savaşı ve Sonuçları
|
2- |
Islahat Fermanı
|
3- |
Balkanlardaki Gelişmeler (Eflâk-Buğdan Sorunu ve Romanya, Sırbistan Gelişmeleri)
|
4- |
Karadağ Ayaklanması, Yunanistan’ın 7 Adayı Alması, Girit Ayaklanması, 1866-1869
|
5- |
1877-1878 Osmanlı Rus Savaşı
|
6- |
Padişah Abdülaziz''in Tahttan İndirilmesi, İstanbul Konferansı ve I. Meşrutiyet
|
7- |
Avusturya''nın Bosna-Hersek’i İşgali ile İngiltere’nin Mısır''ı İşgali
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Doğu Rumeli Krizi
|
10- |
Ermeni Sorunu ve Ermeni Olayları
|
11- |
Yeni Osmanlılar (Jön Türk) Hareketi
|
12- |
Meşrutiyet, İttihat-Terakki ve 31 Mart Olayı
|
13- |
II. Abdülhamid Dönemi Hakkında Genel Değerlendirme
|
14- |
İtalya ile Trablusgarp Savaşı, 1911-1912
|
15- |
Balkan Savaşları, 1912-1913
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kırım Savaşının Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması
|
2- |
Islahat Fermanının İçeriği, Uygulanması ve Yarattığı Tepkiler Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
3- |
Balkanlardaki Gelişmelerin Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması
|
4- |
Karadağ ve Girit Ayaklanması ile Yunanistan’ın 7 Adayı Alması Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
5- |
1877-1878 Osmanlı Rus Savaşının Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması
|
6- |
Padişah Abdülaziz''in Tahttan İndirilmesinin Tahlili ile Kanun-i Esasinin Niteliği ve Yarattığı Tepkiler Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
7- |
Bosna-Hersek ve Mısır''ın İşgali Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
8- |
Doğu Rumeli Krizinin Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması, Ermeni Sorunu ve Ermeni Olayları Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
9- |
Yeni Osmanlılar (Jön Türk) Hareketinin Değerlendirilmesi, Meşrutiyet, İttihat-Terakki ve 31 Mart Olayı Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
10- |
II. Abdülhamid Döneminde Osmanlı Devleti’nin Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Durumunun Analizi, Trablusgarp Savaşının Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması, Balkan Savaşlarının Neden, Gelişme ve Sonuçlarının Ortaya Konulması
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, Cilt VII-VIII; Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789–1914)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İngiltere Parlamento Tutanaklarında 1876 Bulgar İsyanı, BAĞÇECİ Y.; Sultan II. Abdülhamid’e Ermeniler Tarafından Düzenlenen Bombalı Suikast, BAĞÇECİ Y.; XIX. Yüzyılın Sonlarında Anadolu’da Çıkan Ermeni İsyanlarına Karşı Osmanlı Devleti’nin Aldığı Askeri Tedbirler, BAĞÇECİ Y.
|
|