Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > FONKSİYONEL ANALİZ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONKSİYONEL ANALİZ-I İkinci düzey MAT 553 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere Fonksiyonel Analizin temel kavramlarını vermektir
Dersin tanımı Metrik Uzaylar, Banach Uzaylar,, Lineer operatörler ,Sınırlı lineer operatörler, Linear Fonksiyoneller, Dual Uzaylar Adjoint operatörler İç Çarpım Uzayları ve Hilbert Uzaylar, Riesz Representation Teoremi, Normal operatörler; Hahn-Banach Teoremi, Düzgün Sınırlılık Prensibi, Kuvvetli ve Zayıf Yakınsaklık, Açık dönüşüm ve Kapalı grafik Teoremi.

Dersin içeriği
1- Metrik Uzaylar
2- Banach Uzaylar,Lineer operatörler ,Sınırlı lineer operatörler
3- Linear Fonksiyoneller
4- Dual Uzaylar
5- Adjoint operatörler
6- İç Çarpım Uzayları ve Hilbert Uzaylar
7- ARA SINAV
8- Riesz Representation Teoremi
9- Normal operatörler
10- Hahn-Banach Teoremi
11- Düzgün Sınırlılık Prensibi,
12- Kuvvetli ve Zayıf Yakınsaklık
13- Açık dönüşüm ve Kapalı grafik Teoremi
14- YARIYIL SONU SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metrik Uzay kavramını öğrenir.
2- Banach Uzaylarını öğrenir.
3- Lineer operatörler ve Linear Fonksiyonelleri öğrenir.
4- Uzayların duallerini hesaplamayı öğrenir.
5- İç Çarpım Uzayı ve Hilbert Uzayı kavramlarını öğrenir.
6- Kuvvetli ve Zayıf Yakınsaklık kavramlarını öğrenir.
7- Açık dönüşüm ve Kapalı grafik Teoremini ve uygulamasını öğrenir.
8- Hahn-Banach Teoreminin ne işe yaradığını kavrar ve uygular.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-) E.Kreysig ,Introductory Functional Analysis with Applications,J.Wiley and Sons, Newyork,1987. 2-) W.Rudin,Functional Analysis,Mc Graw-Hill Publishing Comp.Ltd,Nev Delhi 1973.
Yardımcı Kaynaklar 3-) B.Musayev ve M.Alp, Fonksiyonel Analiz, Kütahya Kasım 2000.

Ders ile ilgili dosyalar