Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > ANALİTİK GEOMETRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK GEOMETRİ I Birinci düzey MAT205 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. BURÇİN SALTIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
Dersin tanımı Vektörler, nokta ve doğru denklemi, uzayda doğru denklemi, düzlem denklemleri, doğru düzlem ilişkileri, düzlemlerin birbirine göre durumları, simetri.

Dersin içeriği
1- Düzlemde ve uzayda vektörler
2- Vektörde yapılan işlemler (toplama-çıkarma-skaler çarpma)
3- Uzayda vektörlerde yapılan işlemler (vektörel çarpım-karma çarpım)
4- Düzlemde doğru denklemleri, nokta doğru ilişkileri
5- Düzlemde bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğru arasındaki açı
6- Düzlemde açıortay doğrusu, simetri
7- Uzayda doğru denklemi
8- ARA SINAV
9- Uzayda düzlem denklemi
10- Uzayda doğru-düzlem ilişkisi
11- Uzayda düzlemlerin birbirine göre durumu
12- Uzayda iki doğru arasındaki uzaklık, uzayda simetri
13- Uzayda doğruların birbirine göre durumu
14- Üç düzlemin birbirine göre durumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektörler ve vektörler üzerinde yapılan işlemler hakkında bilgi sahibi olma
2- Nokta, Koordinat sistemi ve doğru kavramlarını öğrenme, doğruların birbirine göre durumlarını inceleyebilme
3- Uzayda doğru kavramını öğrenme
4- Düzlem kavramı hakkında bilgi sahibi olma
5- Uzayda doğru ile düzlemin birbirine göre durumunu belirleyebilme
6- Noktanın simetrisinden yola çıkarak düzlemde ve uzayda verilen şekillerin simetriğini elde edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya, Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları, 1985.
Yardımcı Kaynaklar 1. Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu, Ankara Üniv. Fen Fak.Yayınları,1998. 2. Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar