Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > ANALİTİK GEOMETRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK GEOMETRİ I Birinci düzey MAT205 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. BURÇİN SALTIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
Dersin tanımı Vektörler, nokta ve doğru denklemi, uzayda doğru denklemi, düzlem denklemleri, doğru düzlem ilişkileri, düzlemlerin birbirine göre durumları, simetri.

Dersin içeriği
1- Düzlemde ve uzayda vektörler
2- Vektörde yapılan işlemler (toplama-çıkarma-skaler çarpma)
3- Uzayda vektörlerde yapılan işlemler (vektörel çarpım-karma çarpım)
4- Düzlemde doğru denklemleri, nokta doğru ilişkileri
5- Düzlemde bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğru arasındaki açı
6- Düzlemde açıortay doğrusu, simetri
7- Uzayda doğru denklemi
8- ARA SINAV
9- Uzayda düzlem denklemi
10- Uzayda doğru-düzlem ilişkisi
11- Uzayda düzlemlerin birbirine göre durumu
12- Uzayda iki doğru arasındaki uzaklık, uzayda simetri
13- Uzayda doğruların birbirine göre durumu
14- Üç düzlemin birbirine göre durumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektörler ve vektörler üzerinde yapılan işlemler hakkında bilgi sahibi olma
2- Nokta, Koordinat sistemi ve doğru kavramlarını öğrenme, doğruların birbirine göre durumlarını inceleyebilme
3- Uzayda doğru kavramını öğrenme
4- Düzlem kavramı hakkında bilgi sahibi olma
5- Uzayda doğru ile düzlemin birbirine göre durumunu belirleyebilme
6- Noktanın simetrisinden yola çıkarak düzlemde ve uzayda verilen şekillerin simetriğini elde edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya, Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları, 1985.
Yardımcı Kaynaklar 1. Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu, Ankara Üniv. Fen Fak.Yayınları,1998. 2. Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar