Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİTİK GEOMETRİ I |
Birinci düzey |
MAT205 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. BURÇİN SALTIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Vektörler, nokta ve doğru denklemi, uzayda doğru denklemi, düzlem denklemleri, doğru düzlem ilişkileri, düzlemlerin birbirine göre durumları, simetri.
|
1- |
Düzlemde ve uzayda vektörler
|
2- |
Vektörde yapılan işlemler (toplama-çıkarma-skaler çarpma)
|
3- |
Uzayda vektörlerde yapılan işlemler (vektörel çarpım-karma çarpım)
|
4- |
Düzlemde doğru denklemleri, nokta doğru ilişkileri
|
5- |
Düzlemde bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğru arasındaki açı
|
6- |
Düzlemde açıortay doğrusu, simetri
|
7- |
Uzayda doğru denklemi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Uzayda düzlem denklemi
|
10- |
Uzayda doğru-düzlem ilişkisi
|
11- |
Uzayda düzlemlerin birbirine göre durumu
|
12- |
Uzayda iki doğru arasındaki uzaklık, uzayda simetri
|
13- |
Uzayda doğruların birbirine göre durumu
|
14- |
Üç düzlemin birbirine göre durumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vektörler ve vektörler üzerinde yapılan işlemler hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Nokta, Koordinat sistemi ve doğru kavramlarını öğrenme, doğruların birbirine göre durumlarını inceleyebilme
|
3- |
Uzayda doğru kavramını öğrenme
|
4- |
Düzlem kavramı hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Uzayda doğru ile düzlemin birbirine göre durumunu belirleyebilme
|
6- |
Noktanın simetrisinden yola çıkarak düzlemde ve uzayda verilen şekillerin simetriğini elde edebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya, Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları, 1985.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu, Ankara Üniv. Fen Fak.Yayınları,1998.
2. Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.
|
|