Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > İKLİM GAZETECİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKLİM GAZETECİLİĞİ Birinci düzey GAZ459 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli KONFERANS
Dersin amacı Öğrencileri, antroposen etkiyle hızlanan iklim krizinin gezegende yarattığı tahribatın düzeyi ve sonuçları hakkında bilgilendirmek, farkındalık oluşturmak ve bunlarla birlikte bu krizin tüm sonuçları ve çözümleri hakkında öğrencilerin haber hikayeleri üretebilmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı İklim gazeteciliği dersi, ekolojik çöküşten yükselen deniz seviyelerinin tehdidine kadar iklim krizinin etkilediği her alandaki gelişmeleri haberleştirmek amacında olan bir gazetecilik uzmanlık türünü anlatır.

Dersin içeriği
1- İklim krizi nedir? İnsan hayatını nasıl etkiliyor?
2- İklim haberciliği nedir? Amacı nedir?
3- İklim krizini anlatan belgesel: HOME
4- İklim nasıl ısınıyor? Emisyonlar ve sera gazlarını öğrenmek.
5- Dünyada ve Türkiye''de iklim krizi
6- İklim krizi haber hikayelerinde kullanılacak kaynaklar: IPCC, WMO, FAO, UNESCO, UNEP.
7- iklim değişikliği ile ilgili politika süreçleri: BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi, Viyana Sözleşmesi, Kyoto Protokolü, Paris Anlaşması, COP Toplantıları.
8- İklim haberciliğinde bilinmesi gereken terimler. İklimle ilgili çalışan STK''lar.
9- Vize
10- Türkiye''de iklim haberciliğinin seyri. İklim haberciliği yapan oluşumlar.
11- İklim haberlerinde nelere dikkat edilmeli?
12- iklim haberlerinin destekleyici gücü: İklim görselleri
13- Dünyadan iklim haber örnekeleri incelemesi
14- Türkiye''''den iklim haber örnekleri incelemesi
15- İklim haberleri üzerine analiz
16- İklim haberleri üzerine analiz
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, iklim krizinin ne olduğunu ve nasıl oluştuğunu öğrenir ve farkındalık kazanır.
2- Öğrenciler iklim krizinin farkında olarak, bu krizin insan hayatına, doğaya, ekonomi ve sosyal politikalara olan etkilerini öğrenir ve gelecekte olacaklar konusunda fikir kazanır.
3- Öğrenciler, iklim haber hikayeleri oluşturmanın önemini ve bu hikayelerde bilimsel kaynak kullanmayı öğrenir.
4- Öğrenciler, iklim kriziyle ilgili haber hikayeleri oluşturmayı öğrenir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurnaz, Levent. (2019). Son Buzul Erimeden. Doğan Kitap. Gazeteciler İçin İklim Krizi Terimleri. Ekosfer, iklim Haberciliği Ağı. İklim Kirizi Haberlerini Nasıl Yazmalı?. Ekosfer, İklim Haberciliği Ağı.
Yardımcı Kaynaklar Kolbert, Elizabeth.(2016). Altıncı Yok Oluş. Okyanus Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar