Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > KÖMÜR PETROGRAFİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖMÜR PETROGRAFİSİ Üçüncü düzey KİM 554 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE BENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. AYŞE BENK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Kömür petrolojisinin temel konularını anlattıktan sonra petrografik incelemenin nasıl yapılacağını ve sonuçlarının uygulama alanlarını izah etmektir.
Dersin tanımı Polarize ışıklı ve 650 defa büyüten mikroskop ve numune hazırlama cihazlarının kullanımı. Kömür petrolojisinin temelleri, mikroskopla kömür bileşenlerinin tanınması, inceleme metodları, kömür petrografisinin uygulama alanları.

Dersin içeriği
1- Tarihçe ve giriş
2- Kömür oluşumunun jeolojik temelleri
3- Kömür katmanlarının oluşumu
4- Kömürün mikroskop incelemesi ile tanınabilen bileşenleri
5- Vitrinite grubu
6- Exinite grubu
7- Inertinite grubu
8- ARA SINAV
9- Micrinite, Sclerotinite
10- Kömürdeki mineraller ve eser elementler
11- Petrografik inceleme için gerekli aletler ve metod
12- Petrografik inceleme için gerekli aletler ve metod
13- Kömür petrolojisinin uygulamaları
14- Kömür petrolojisinin uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kömür petrografisinin nasıl yapıldığı ve uygulamaları öğrenilecektir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 2 12
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 12 2 24
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • . Stach, E., Mackowsky, M., Teichmuller, M., Teichmuller, R., Chandra, D., Taylor, G.H., Stach’s Texbook of Coal Petrology, Gebruder Borntraeger, Berlin 1982.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar