Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ Birinci düzey GAZ455 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ebru DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilere, işletmelerin amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayan fonksiyonlardan biri olan kurumsal iletişim hakkında teorik ve pratik anlamda temel sağlanması amaçlanmaktadır
Dersin tanımı İşletmelerde; kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı gibi bileşenlerin oluşturulduğu paydaş anlayışına ilişkin genel süreci ifade eden kurumsal iletişim disiplinine ait teorik ve uygulama örneklerinin incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kurumsal İletişim Tanımı Kapsamı
2- Kurumsallaşma Sureci
3- Kurumsal İletişimin Temelleri
4- Paydaş Kavramı
5- Kurum Kültürü
6- Kurumsal Kimlik
7- Kurumsal sosyal Sorumluluk
8- Kurumsal İmaj-Kurumsal İtibar
9- Vize
10- İç İletişim ve Yapısı
11- Kurumlarda Yazılı İletişim
12- Kurumlarda Kullanılan Yazılı Araçlar
13- Bilgi iletişim teknolojileri ve Kurumsal İletişim
14- Kurumsal İletişim Projeleri
15- Kurumsal İletişim Projeleri
16- Kurumsal İletişim Projeleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurumsal iletişim ile ilgili kavramsal bilgi edinir. Kurumsal iletişimin amacı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
2- Kurumsal iletişim, kurum kültürü, kurumsal imaj, kurumsal itibar, sosyal sorumluluk, kurum kimliği planlaması yapar.
3- Kurumlarda kullanılan yazılı iletişim araçları hakkında bilgi edinir.
4- Kurumlar için medya ilişkilerinin önemini öğrenir.
5- Kurumsal iletişim projesi üretir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe; Z. Beril Akıncı Vural , Mikail Bat; İletişim Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar