Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey ÇDE502 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri _
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere bilimsel makale ve sunum hazırlama tekniklerinin kavratılması ve uygulanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bilimsel makalelerin ve sunumların incelenmesi, uygulamalı olarak sunumlar yaptırılması.

Dersin içeriği
1- Türkçe sunum inceleme
2- Türkçe sunum inceleme
3- Türkçe sunum inceleme
4- Çince sunum inceleme
5- Çince sunum inceleme
6- Uygulamalı sunum
7- Uygulamalı sunum
8- _
9- Türkçe Çince makale inceleme
10- Türkçe Çince makale inceleme
11- Türkçe Çince makale inceleme
12- Türkçe Çince makale inceleme
13- Uygulamalı sunum
14- Uygulamalı sunum
15- _
16- _
17- _
18- _
19- _
20- _

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel sunum yapma tekniklerini öğrenirler.
2- Bilimsel makale nasıl yazılır yazarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenirler.
3- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme becerisini kazanır.
4- _
5- _
6- _
7- _
8- _
9- _
10- _

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 3 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 8 104
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı _
Yardımcı Kaynaklar Türkçe Çince bilimsel makale ve sunum örnekleri

Ders ile ilgili dosyalar