Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAT HİZMETLERİ |
Birinci düzey |
TUR210 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERŞAN YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında öğrencilere kat hizmetleri departmanında yürütülen temel faaliyetlerin ve KH yönetiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders çerçevesinde kat hizmetleri ile ilgili temel kavramlar, kat hizmetleri departmanında insan kaynakları, iş programları, departmanlar arası bilgi akışı, iş kontrolü, materyal kontrolü, performans kontrolü, kat hizmetleri departman bütçesinin hazırlanması, kat hizmetleri bütçesinin kontrolü, konuk odalarında kullanılan eşyalar, temizlik türleri, konuk odalarının temizlenmesi, konuk odalarının dekorasyonu, kat hizmetleri bölümünde hijyen konularında teorik ve uygulamalı eğitim verilmektedir.
|
1- |
Kat hizmetleri bölümünün tanımı ve organizasyonu
|
2- |
Kat hizmetleri bölümünde insan kaynakları
|
3- |
Kat hizmetleri bölümünde planlama
|
4- |
Kat hizmetleri bölümünde bilgi akışı
|
5- |
Kat hizmetleri bölümünde kontrol
|
6- |
Kat hizmetleri bölümünde bütçeleme
|
7- |
Kat hizmetleri bölümünde kullanılan malzemeler
|
8- |
Kat hizmetleri bölümünde temizlik
|
9- |
Konuk odalarının temizlenmesi
|
10- |
Genel mahallerin temizliği ve haşaratla mücadele
|
11- |
Konuk odalarının dekorasyonu
|
12- |
Kat hizmetleri bölümünde hijyen
|
13- |
Kat hizmetleri bölümünde güvenlik
|
14- |
Çamaşırhane birimi hizmetleri ve yönetimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler kat hizmetleri bölümünün örgüt yapısını, personelin görev ve sorumluluklarını bilir.
|
2- |
Öğrenciler kat hizmetleri bölümünde kullanılan temizlik kimyasallarını ve uygulamasını öğrenir.
|
3- |
Misafir odalarının nasıl hazırlanması gerektiğini bilir.
|
4- |
Genel alanların temizlenmesinde uygulanan yöntemleri ve tesislerde haşaratla mücadeleyi bilir.
|
5- |
Öğrenciler bölüm bütçesinin hazırlanması ve bütçenin yönetimini öğrenir.
|
6- |
Öğrenciler çamaşırhane hizmetlerini ve kullanılan techizat/ekipman ve makinaları öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konaklama İşletmelerinde ÇağdaşKat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Oya Aytemiz Seymen, Yrd. Doç. Dr. Barış Erdem ve Melike Karagöz Gül, Detay Yayıncılık.
|
|