Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VMB 641 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FUAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Klinik Mikrobiyoloji uygulamalarına temel oluşturacak kavramlar ve uygulama becerilerinin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Klinik Mikrobiyoloji
|
1- |
Yuvarlak biçimli-Streptokok, Stafilokok infeksiyonları
|
2- |
Çomak biçimli-Enterik infeksiyonlar
|
3- |
E.coli, Salmonella İnfeksiyonları
|
4- |
Shigella, Klebsiella İnfeksiyonları
|
5- |
Proteus, Yersinia İnfeksiyonları
|
6- |
Vibrio, Pasteurella İnfeksiyonları
|
7- |
Haemophilus, Aktinobasillus İnfeksiyonları
|
8- |
Pseudomonas, Morexella İnfeksiyonları
|
9- |
Francisella, Brucella İnfeksiyonları
|
10- |
Campylobacter, Listeria İnfeksiyonları
|
11- |
Mikobakteriyozis, Klostridial infeksiyonlar
|
12- |
Sarmal biçimli-Leptospira
|
13- |
Zoonoz tanımı, zoonozların klasifikasyonu
|
14- |
Zoonotik infeksiyonlar ve halk sağlığı ile ilişkisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bakteriyel etkenlerin genel özellikleri ve neden olduğu hastalıkları öğrenir.
|
2- |
Hayvanlar arasında bakteriyel hastalıkların bulaşma yollarını, bulaşma kaynaklarını öğrenir.
|
3- |
Bu hastalıklar yönünden laboratuvara uygun materyal gönderme konusunu öğrenir.
|
4- |
Laboratuvara gelen materyalden bakterininin izole ve identifiye edilmesini ve kültürel, serolojik ve moleküler teşhis yöntemlerini öğrenir.
|
5- |
Bakteriyel etkenlerin neden olduğu hastalıklardan koruma, kontrol yöntemleri ve uygulanan aşıları öğrenir.
|
6- |
İhbarı mecburi hastalıklarda hayvan sağlık zabıtası hükümlerini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
5
|
30
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
3
|
12
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilgehan H. Klinik Mikrobiyolojik Tanı. 2000. Barış yayınları. İzmir
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara.,
Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing.
Bacterial Physiology and Metabolism: Kim B.H.,Gadd G.M.2008. Cambridge University Press. UK.
|
|