Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (dr. Yabanci Dil) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey ENM 500 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL AYMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRT. ÜYESİ LATİFE GÖRKEMLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Öğrencilerin belirlenen bir konu hakkında (genellikle tez danışmanları ile beraber belirledikleri bir tez konusu hakkında), dönem boyunca temel araştırmaları yapması ve bulgularını seminer ortamında dinleyiciler ile paylaşarak geri besleme almasıdır.
Dersin tanımı Öğrencilerin tez danışmanı ve/ya seminer dersi sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte tespit ettikleri bir konu üzerinde çalıştığı ve seminerini hazırladığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Seminer konusunun belirlenmesi ile ilgili çalışmaların yapılması
3- Seminer konusunun belirlenmesi ile ilgili çalışmaların yapılması
4- Seminer konusu ile ilgili temel kavramların araştırılması
5- Seminer konusu ile ilgili temel kavramların araştırılması
6- Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
7- Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
8- Seminer konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması
9- Ara raporun hazırlanması
10- Belirlenen problemin temel özelliklerinin tanımlanması
11- Geliştirilecek yöntemler üzerinde çalışılması
12- Geliştirilecek yöntemler üzerinde çalışılması
13- Seminer raporu ve sunumunun hazırlanması
14- Seminer sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problemin tespiti, analizi ve çözümüne yönelik becerilerin kazanılması
2- Etkin bir literatür taramasının yapılma becerisinin kazanılması
3- Bilimsel rapor hazırlama becerisinin kazanılması
4- Sunum hazırlama becerisinin kazanılması
5- Etkin sunum yapma becerisinin kazanılması
6- Bilimsel çalışma yeteneğinin kazanılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar