Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (doktora) > FARMAKOGENOMİK'İN TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARMAKOGENOMİK'İN TEMELLERİ Üçüncü düzey TIB 623 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir. Temel Farmakoloji Bilgisi yardımcı olacaktır. Fakat zorunlu değildir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HALİT CANATAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrencilere Farmakogenetik’in temellerini öğretmek.
Dersin tanımı Bu ders Doktora Ögrencileri için hazırlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Tarihi
2- Farmakogenetik: Farmakogenomiğin Kökenleri
3- Farmakogenomiğin genetik temelleri
4- Farmakogenomik araçları
5- İlaç Metabolizması’nın Farmakogenetiği
6- İnsan Genom projesinin Farmakogenomikteki önemi
7- SNPs ve İlaç cevabında marker olarak önemi
8- Omik bilimleri uygulamaları ve ilaç cevabı ile toksisitesinin anlaşılması
9- Kanserin Farmakogenetiği : 5-FU vakası
10- Tütün Bağımlılığının farmakogenetiği
11- Psikiyatrik Farmakogenomik
12- Kilo Kaybının Farmakogenetiği
13- Farmakogenetik Bilgi Temeli [PharmGKB]
14- Farmakogenetiğin sosyal,etik ve klinik boyutu
15- Farmakogenetiğin geleceği ve vadettikleri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Detaylı bilgi girilecek
2- Detaylı bilgi girilecek
3- Detaylı bilgi girilecek
4- Detaylı bilgi girilecek
5- Detaylı bilgi girilecek
6- Detaylı bilgi girilecek
7- Detaylı bilgi girilecek
8- Detaylı bilgi girilecek
9- Detaylı bilgi girilecek
10- Detaylı bilgi girilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Web sayfaları
Yardımcı Kaynaklar 1. Pharmacogenomics: the search for individualized therapies, J. Licinio, Ma-Li Wong, Wiley, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar