Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > BÖCEK EKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÖCEK EKOLOJİSİ İkinci düzey BİY 621 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Böceklerin ekolojik ilişkileri hakkında öğrencilere teorik ve uygulamaya yönelik beceriler kazandırma.
Dersin tanımı Ekolojinin tanımı ve inceleme alanları, böceklerin tarihçesi, Çevresel faktörlerin etkisis, Böcklerin ihtiyaç duyduğu kaynaklar, birey sayısı ve üreme potansiyeli, Göç, Tür içi ve türler arası ilişkiler, Ekolojinin biyolojik kontrolde uygulamaları, Böcek koruma ekolojisi, Bitki-Böcek ilişkileri, rekabet, kommensalizm, av avcı ilişkileri, parazit konukçu ilişkisi, mutualizm, organik ayrışma, tür zenginliği ve çeşitlilik.

Dersin içeriği
1- Böcek ekolojisine giriş
2- Böcek büyüklüğü ve Ekolojik etkileşimler
3- Çevresel koşullar: Sıcaklık
4- Su ve nem
5- Dormansi ve diyapoz
6- Doğum-ölüm ilişkisi
7- Göç
8- ARA SINAV
9- Tür içi ve türlerarası etkileşimler
10- Bitki- Böcek ilişkisi
11- Rekabet, Kommensalizm, Av-avcı ve parazit konukçu ilişkileri
12- Mutualizm, Organik ayrışma
13- Tür çeşitliliği
14- Genel tartışma
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir
2- Bieysel böcek ekolojisini bilir
3- Ekolojinin bölümlerini bilir.
4- Böcekler ile çevre arasındaki ilişkileri bilir.
5- Böceklere cansız etmenlerin etkisini bilir
6- Böceklere canlı etmenlerin etkisini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 24 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Böcek Ekolojisi, İ. Akif KANSU, Ankara Üniz Ziraat Fak. Bitki koruma, Ankara,1988
Yardımcı Kaynaklar Ecology of Insects, Martin R. Speight, Mark D. Hunter, Allan D. Watt, Wiley-Blackwell. 2008

Ders ile ilgili dosyalar