Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > BÖCEK EKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÖCEK EKOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 621 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Böceklerin ekolojik ilişkileri hakkında öğrencilere teorik ve uygulamaya yönelik beceriler kazandırma.
Dersin tanımı Ekolojinin tanımı ve inceleme alanları, böceklerin tarihçesi, Çevresel faktörlerin etkisis, Böcklerin ihtiyaç duyduğu kaynaklar, birey sayısı ve üreme potansiyeli, Göç, Tür içi ve türler arası ilişkiler, Ekolojinin biyolojik kontrolde uygulamaları, Böcek koruma ekolojisi, Bitki-Böcek ilişkileri, rekabet, kommensalizm, av avcı ilişkileri, parazit konukçu ilişkisi, mutualizm, organik ayrışma, tür zenginliği ve çeşitlilik.

Dersin içeriği
1- Böcek ekolojisine giriş
2- Böcek büyüklüğü ve Ekolojik etkileşimler
3- Çevresel koşullar: Sıcaklık
4- Su ve nem
5- Dormansi ve diyapoz
6- Doğum-ölüm ilişkisi
7- Göç
8- ARA SINAV
9- Tür içi ve türlerarası etkileşimler
10- Bitki- Böcek ilişkisi
11- Rekabet, Kommensalizm, Av-avcı ve parazit konukçu ilişkileri
12- Mutualizm, Organik ayrışma
13- Tür çeşitliliği
14- Genel tartışma
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir
2- Bieysel böcek ekolojisini bilir
3- Ekolojinin bölümlerini bilir.
4- Böcekler ile çevre arasındaki ilişkileri bilir.
5- Böceklere cansız etmenlerin etkisini bilir
6- Böceklere canlı etmenlerin etkisini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 24 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Böcek Ekolojisi, İ. Akif KANSU, Ankara Üniz Ziraat Fak. Bitki koruma, Ankara,1988
Yardımcı Kaynaklar Ecology of Insects, Martin R. Speight, Mark D. Hunter, Allan D. Watt, Wiley-Blackwell. 2008

Ders ile ilgili dosyalar