Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Bu ders, Divan edebiyatı alanında araştırma yapacak öğrencilere eski harfli divan edebiyatı metinlerini tespit etmeyi, doğru okumayı ve okuduğunu doğru neşredecek bilgileri edinmeyi ve metin neşri haricindeki diğer konularda öğrenciye temel bilgileri aktarmayı hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Divan edebiyatının temel araştırma ve inceleme alanlarında gerekli bilgi ve becerileri öğretir.
|
1- |
Divan edebiyatı metinleri tespit ve tasnif yöntemleri
|
2- |
Metin tenkidi ve metin neşri nedir?
|
3- |
Metin neşri ve çevriyazıda karşılaşılan problemler.
|
4- |
Metin neşri ve çevriyazıda karşılaşılan problemler.
|
5- |
Metin neşri ve çevriyazıda karşılaşılan problemlere dair çözüm önerilerinin irdelenmesi.
|
6- |
Metin neşri ve çevriyazıda karşılaşılan problemlere dair çözüm önerilerinin irdelenmesi.
|
7- |
Eski yazı ve kitap bilgisi (CİLT)
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Eski yazı ve kitap bilgisi (KAĞIT)
|
10- |
Eski yazı ve Kitap bilgisi (YAZI ÇEŞİTLERİ)
|
11- |
Eski Yazı ve Kitap Bilgisi (KALEM VE DİĞER YAZI ÂLETLERİ)
|
12- |
Nüsha tavsifi nedir ve nasıl yapılır
|
13- |
Nüsha tavsifi örnekleri
|
14- |
El yazması Divan edebiyatı metinlerine ulaşılacak kütüphane ve dijital kaynaklar.
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci Divan edebiyatının ilk elden kaynakları olan el yazması metinlerin neler olduğu ve bunlara nasıl ulaşacağını öğrenir.
|
2- |
Öğrenci, Arap kökenli Türk alfabesi ile yazılmış metinleri çevriyazı ile aktarma yöntemini öğrenir.
|
3- |
Öğrenci, çok nüshalı eserlerin neşrinde kullanılan "Tenkitli Neşir" yöntemini öğrenir.
|
4- |
Öğrenci Eski yazılı kitapların fiziksel ve muhteva özelliklerini belirleme yöntemini öğrenir.
|
5- |
Öğrenci Eski yazılı eserlerin kataloglama ve tavsif yöntemlerini öğrenir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Medeniyet Aleminde Yazı ve İslam Medeniyetinde Kalem Güzeli I, II, III, Mahmud Bedreddin Yazır, Ankara 1981, Diyanet İşleri Başkanlığı yayınları.
2. ATES, Ahmed (1940-42) “Metin Tenkidi Hakkında”, Türkiyat
Mecmuası, C VII-VIII, s. 253-267.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. HORATA, Osman (1992) “Klâsik Edebiyatımıza Ait Metinlerin
Nesrinde Karsılasılan İmlâ İle İlgili Bazı Problemler”, I.
Eski Türk Edebiyatı Kollogyumu, İLESAM,17-18 Ocak
1992, Ankara.
2. İNCE, Adnan (1992) “Tenkitli Metin Kurmada Karsılasılan Güçlükler
ve Çözüm Önerileri”, I. Eski Türk Edebiyatı Kollogyumu,
İLESAM,17-18 Ocak 1992, Ankara.
3. KAVAKÇI, Yusuf Ziya (? ) Đslâm Arastırmalarında Usul, Diyanet
Đsleri Baskanlığı Yayınları, Ankara.
4. KOÇOĞLU, Turgut (2008) "Metin Neşrinde İmla ÜZerine Görüşler ve Uygulamalra Dair",Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature
and History of Turkish or Turkic Volume 3/6, s. 488-498.
|
|