Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > BİTİRME ÇALIŞMASI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME ÇALIŞMASI-I Birinci düzey BTM419 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bitki Koruma Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bitki Koruma Öğretim Elemanları
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı u derste, Öğrencilerin ilgi duydukları konularda araştırma ve inceleme yapmasını sağlayarak hazırladıkları konuları topluluk önünde sunabilme yeteneği kazanmaları ve hazırladıkları tezleri basılı duruma getirebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Öğrencilerin danışmanları kontrolünde belirlenen tez konularını araştırması ve sonuçlarını sunum haline getirmesi. Daha sonra da bu verileri derleyerek tez yazmaları

Dersin içeriği
1- Problemlerin nasıl tanımlanacağı, verilerin ve bilgilerin nasıl toplanacağı üzerine pratik çözümlerin üretilmesi,
2- Tez konusunun ve tez başlıklarını tartışmak ve belirlemek,tez konusu üzerine bağımsız çalışmalar, veri ve bilgi derleme, verilerin nasıl analiz edileceğini tez hocasıyla tartışmak, verileri analiz etmek
3- Bireysel becerilerin veri ve bilgi toplanması üzerinde yoğunlaştırılması,
4- Konunun nasıl daraltılacağı ve tezin ana başlıklarının nasıl hazırlanacağı hakkında bilgilerin edinilmesi,
5- Arazi ve laboratuar şartlarında yürütülen çalışmaların takip edilmesi ve gerekli gözlemlerin alınması
6- Sonuçları ve tezi yazmak ve geliştirmek.
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---
11- ---
12- ---
13- ---
14- ---
15- ---
16- ---
17- ---
18- ---
19- ---
20- ---

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin çalışma alanlarındaki bir problemi tanımlama yeteneğinin geliştirilmesi.
2- Problemle ilgili verilerin toplanması ve bu sorunlara rasyonel çözümler üretilmesi üzerine deneyim kazandırılması,
3- Sonuçları yorumlama ve eldeki probleme yönelik pratik çözümler üretilmesi.
4- Sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesi.
5- ---
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 1 12
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 3 6 18
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesince hazırlanmış ders notları
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar