Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (tezsiz.yük.lis.i.ö.) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey RTS 526 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin bir bilimsel araştırma tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için bilimsel araştırmanın bütün süreçlerini uygulayarak öğrenmeleri temel amaçtır.
Dersin tanımı Bilimsel araştırmanın süreç ve tekniklerinin uygulamalı olarak anlatıldığı, öğrencilerin bir bilimsel çalışma (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans ya da doktora tezi) hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilgi, bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırma nedir?
2- Bilimsel araştırma türleri ve epistemolojik yaklaşımlar
3- Araştırma süreç ve teknikleri: Sorun tespiti, konu belirleme ve sorun sunumu.
4- Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın amacı, önemi, kuramsal çerçevesi.
5- Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın hipotezleri, sınır ve sınırlılıkları, evreni, örneklemi.
6- Araştırma süreç ve teknikleri: Literatür tarama, veri kaynakları ve veri toplama yöntemleri
7- Veri tabanlarında araştırma
8- Bilimsel etik
9- Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nicel yöntemler
10- Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nitel yöntemler
11- Araştırma süreç ve teknikleri: Veri analizi ve değerlendirme
12- Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırma yazım kuralları, atıf gösterme kuralları ve kaynakça yazımı
13- Araştırma süreç ve teknikleri: Sonuç yazımı ve raporlama
14- Atıf yöntemleri
15- Enstitü tez yazım kuralları
16- Enstitü tez yazım kılavuzu üzerine değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alana ilişkin akademik terminolojiyi tanır
2- Raporlama becerileri kazanır
3- Bilimsel rapor hazırlar ve sunar
4- Sözlü sunum becerileri geliştirir
5- Tez yazma becerisi geliştirir
6- Veritabanları üzerinde araştırma yapabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle, 3. b., Ankara: Genesis, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 11. b., Ankara: Nobel, 2002. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Ankara: Asil, 2007. Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, çev. Fatoş Dilber, 7. b., İstanbul: TÜBİTAK, 1999. Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, 3. b., İstanbul: İÜ İktisat Fakültesi, 1975.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  NONE
İndir  YOK