Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
RTS 526 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin bir bilimsel araştırma tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için bilimsel araştırmanın bütün süreçlerini uygulayarak öğrenmeleri temel amaçtır.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırmanın süreç ve tekniklerinin uygulamalı olarak anlatıldığı, öğrencilerin bir bilimsel çalışma (seminer, bildiri, makale, yüksek
lisans ya da doktora tezi) hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandığı bir derstir.
|
1- |
Bilgi, bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırma nedir?
|
2- |
Bilimsel araştırma türleri ve epistemolojik yaklaşımlar
|
3- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Sorun tespiti, konu belirleme ve sorun sunumu.
|
4- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın amacı, önemi, kuramsal çerçevesi.
|
5- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın hipotezleri, sınır ve sınırlılıkları, evreni, örneklemi.
|
6- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Literatür tarama, veri kaynakları ve veri toplama yöntemleri
|
7- |
Veri tabanlarında araştırma
|
8- |
Bilimsel etik
|
9- |
Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nicel yöntemler
|
10- |
Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nitel yöntemler
|
11- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Veri analizi ve değerlendirme
|
12- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırma yazım kuralları, atıf gösterme kuralları ve kaynakça yazımı
|
13- |
Araştırma süreç ve teknikleri: Sonuç yazımı ve raporlama
|
14- |
Atıf yöntemleri
|
15- |
Enstitü tez yazım kuralları
|
16- |
Enstitü tez yazım kılavuzu üzerine değerlendirme
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alana ilişkin akademik terminolojiyi tanır
|
2- |
Raporlama becerileri kazanır
|
3- |
Bilimsel rapor hazırlar ve sunar
|
4- |
Sözlü sunum becerileri geliştirir
|
5- |
Tez yazma becerisi geliştirir
|
6- |
Veritabanları üzerinde araştırma yapabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
25
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
15
|
1
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
176
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle, 3. b., Ankara: Genesis, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 11. b., Ankara: Nobel, 2002. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Ankara: Asil, 2007. Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, çev. Fatoş Dilber, 7. b., İstanbul: TÜBİTAK, 1999. Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, 3. b., İstanbul: İÜ İktisat Fakültesi, 1975.
|
|