Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. LEYLA KADERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE SUNUMLAR
|
Dersin amacı
|
Reviewing the basic information of the Roman period architecture and the history and influences of the Roman architecture and examining the technical and plan layout of the Roman public constructions, the different building techniques seen in Roman architecture and the development of specific monuments in the Roman period architecture by investigating the relationship with the architectural plan.
|
Dersin tanımı
|
Architectural works within the borders of the Roman Empire are valued within the center and the provinces. Important monuments of Roman Republic and Imperial period are explained in the context of palaces, houses, baths, arches, forums, temples, theaters and amphitheaters, imperial center and province examples. The application of Roman architectural techniques in Anatolian architecture constitutes another part of the course. The developments that have taken place during the period from the foundation of Roma to the end of the empire, the structures built in the city are examined. The general structures of Roman cities built in the provinces and the structures reflecting the Roman characteristics of these cities are being evaluated. Describes the architectural influences that Rome received from Hellenes and Etruscans. The new building techniques revealed by Rome are examined in detail
|
1- |
Cumhuriyet Roma Devri Mimarisi
|
2- |
İmparatorluk Dönemi Mimarisi
|
3- |
Collesseum, Saraylar ve Dönemin Mimarisi
|
4- |
Neronun Mimarlık Mirası, Traian Dönemi kamu yapıları, Hadrian Dönemi Dinsel yapılar
|
5- |
Kamu yapıları Hamamlar, Tiyatrolar, Forum, vs.
|
6- |
Kaya Mezarları, Çeşmeler Ürdün, Lübnan ve Libya’daki Kutsal Alanlar
|
7- |
Pompei şehri evleri ve villaları
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Efes, Milet, Symrna, Assos antik şehri mimarileri
|
10- |
Roma Eyalet şehirleri ve Mimarileri
|
11- |
Constantinus ve Yeni Roma
|
12- |
Anadolu da Roma şehirleri ve Mimarisi
|
13- |
Ödev ve sunumlar
|
14- |
Ödev ve sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yunan Sanat ve Kültürün gelişim sürecine yön veren temel kavramların tanınması
|
2- |
Roma Sanatı ve Mimarisinin dönemlerin özellikleri, mekan tipolojilerine katkısı, mekan algısı ve kullanımının toplumsal kültürel boyutları üzerine düşünme,sonuç çıkarabilme,yorum yapabilme
|
3- |
Geç Anadolu Kültürlerinin günümüz tasarımlarına yansımaları, dönemlerinin mimari yapı ve mekan anlayışının gelişimi ve ışık tutan yönlerinin anlaşılması
|
4- |
Bizans Sanat ve Mimarisinin dönemlere örnek oluşturacak başlıca yapıtlar ve bunların özellikleri konusunda kültürlenme
|
5- |
Yunan, Roma ve Bizans süsleme sanatlarında ve mimari tipolojileri biçim ve anlam ilişkisi, simgesel nitelikler ve bunların mimariye etkileri konusunda kültürlenme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
3
|
12
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
6
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
6
|
8
|
48
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları; B. Mutlu, Mimarlık Tarihi ders notları; Y.Güngör, İlk Çağ Anadolu Medeniyetleri;W. Müller, G. Vogel, Mimarlık Atlası I. Aktüre, Anadolu''''''''da Bronz Çağı Kentleri;S. Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası; Anadolu Uygarlıkları Ansiklobedisi, ; A. Bonnard, Antik YunanUygarlığı
|
|