Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > ANALİTİK KİMYADA ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK KİMYADA ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ Birinci düzey EAK 533 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. İbrahim NARİN, YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecek, yeri geldikçe uygulamalar gösterilecektir. Ders sonunda öğrenci bir proje hazırlayacaktır
Dersin amacı Dersin sonunda; öğrencinin baştan sona bir bilimsel araştırmanın nasıl planlandığını, yürütüldüğünü, sonuçların nasıl değerlendirildiğini öğrenmiş olması beklenmektedir. Bu dersi alan öğrenci, ders sonunda bir bilimsel makaleyi veya sunumu tek başına planlayabilmeli ve hazırlayabilmelidir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırmanın planlanması ve literatür çalışması yapılması sırasında, çalışmanın başlangıcı, yürütülmesi, sonuçlarının değerlendirilmesi, yazma ve sunma aşamalarında bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken hususlar.

Dersin içeriği
1- Araştırma konusunun belirlenmesinde önemli kriterler ve literatür taranması. Bilimsel veri tabanları, indeksler.
2- Diğer kaynaklardan elde edilen dokümanlarda bilimselliğin sorgulanması (Olumlu ve olumsuz örnekler). Etik kurul raporu
3- Deney aşaması: malzemenin kalibrasyonu, laboratuvarda çalışma tekniklerinin hatırlatılması. Yüksek doğruluğa ve kesinliğe sahip bir analiz için deney sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar.
4- Anlamlı rakamlar. Validasyon, deney sonuçlarının değerlendirilmesi. Sık kullanılan istatistiki fonksiyonlar.
5- Bilimsel araştırmalarda etik. Biyolojik örneklerde analizde dikkat edilmesi gereken etik hususlar, konu ile ilgili düzenlemeler. GLP, GMP, çevre, iş ve işçi güvenliği.
6- Bilimsel makalenin bölümleri ve makale yazım kuralları (yapılması ve yapılmaması gerekenler)
7- Bilimsel makalenin bölümleri ve makale yazım kuralları (bilimsel ifade biçimleri)
8- SINAV
9- Sunum hazırlama teknikleri
10- Bilimsel araştırmaların projelendirilmesi. Destek veren kuruluşlar ve destek çeşitleri
11- Tez yazımında önemli noktalar
12- Tez yazımında önemli noktalar
13- Tez yazımında önemli noktalar
14- Proje sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Analitik kimyada yöntem seçimi
2- Yöntem seçiminde dikkat edilecek kriterler
3- Proje hazırlama tekniğini öğrenilmesi
4- Projelere destek veren kuruluşlar
5- Tez yazımında dikkat edilecek hususların öğretilmesi
6- Tez yazımında etik kuralların öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gerek yok
Yardımcı Kaynaklar Gerek yok

Ders ile ilgili dosyalar