Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Tükçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. İbrahim NARİN, YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecek, yeri geldikçe uygulamalar gösterilecektir. Ders sonunda öğrenci bir proje hazırlayacaktır
|
Dersin amacı
|
Dersin sonunda; öğrencinin baştan sona bir bilimsel araştırmanın nasıl planlandığını, yürütüldüğünü, sonuçların nasıl değerlendirildiğini öğrenmiş olması beklenmektedir. Bu dersi alan öğrenci, ders sonunda bir bilimsel makaleyi veya sunumu tek başına planlayabilmeli ve hazırlayabilmelidir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırmanın planlanması ve literatür çalışması yapılması sırasında, çalışmanın başlangıcı, yürütülmesi, sonuçlarının değerlendirilmesi, yazma ve sunma aşamalarında bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken hususlar.
|
1- |
Araştırma konusunun belirlenmesinde önemli kriterler ve literatür taranması. Bilimsel veri tabanları, indeksler.
|
2- |
Diğer kaynaklardan elde edilen dokümanlarda bilimselliğin sorgulanması (Olumlu ve olumsuz örnekler). Etik kurul raporu
|
3- |
Deney aşaması: malzemenin kalibrasyonu, laboratuvarda çalışma tekniklerinin hatırlatılması. Yüksek doğruluğa ve kesinliğe sahip bir analiz için deney sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar.
|
4- |
Anlamlı rakamlar. Validasyon, deney sonuçlarının değerlendirilmesi. Sık kullanılan istatistiki fonksiyonlar.
|
5- |
Bilimsel araştırmalarda etik. Biyolojik örneklerde analizde dikkat edilmesi gereken etik hususlar, konu ile ilgili düzenlemeler. GLP, GMP, çevre, iş ve işçi güvenliği.
|
6- |
Bilimsel makalenin bölümleri ve makale yazım kuralları (yapılması ve yapılmaması gerekenler)
|
7- |
Bilimsel makalenin bölümleri ve makale yazım kuralları (bilimsel ifade biçimleri)
|
8- |
SINAV
|
9- |
Sunum hazırlama teknikleri
|
10- |
Bilimsel araştırmaların projelendirilmesi. Destek veren kuruluşlar ve destek çeşitleri
|
11- |
Tez yazımında önemli noktalar
|
12- |
Tez yazımında önemli noktalar
|
13- |
Tez yazımında önemli noktalar
|
14- |
Proje sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Analitik kimyada yöntem seçimi
|
2- |
Yöntem seçiminde dikkat edilecek kriterler
|
3- |
Proje hazırlama tekniğini öğrenilmesi
|
4- |
Projelere destek veren kuruluşlar
|
5- |
Tez yazımında dikkat edilecek hususların öğretilmesi
|
6- |
Tez yazımında etik kuralların öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir.
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gerek yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gerek yok
|
|