Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK TASARIMI - I |
Birinci düzey |
GRF201 |
Zorunlu |
3 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL TASARIM I, TEMEL TASARIM II
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil.
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencileri grafik tasarımın temel konsept ve ilkeleri hakkında bilgilendirmek, analiz ve tasarım sürecini incelemek, grafik tasarımın teorik ve pratik yönleri arasında köprü kurmak, grafik tasarım üzerinde kritik bir söylem oluşturmak, özgün ve yaratıcı grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilmek için çeşitli tasarım yöntemlerine dair uygulamalı atölye çalışmaları yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, grafik tasarımının tanımı, alanları, grafiksel ifade biçimi, tasarım elemanları ve ilkeleri, tasarım için analiz süreci gibi konulara odaklanmanın yanısıra kavram görselleştirme, metamorfoz çalışması, monogram/amblem/logotype tasarımları gibi uygulamalar içermektedir.
|
1- |
Grafik Tasarımı Nedir? ve Neden Grafik Tasarım? sorularına dair tartışma, grafik tasarımı uygulama alanları ve tasarım süreci hakkında sunum.
|
2- |
“Tasarım Elemanları ve İlkeleri” ve “Görselleştirme” konularında sunum. Mecaz görselleştime uygulaması.
|
3- |
Mecaz görselleştime uygulaması ve değerlendirme.
|
4- |
Metamorfoz tanımı, örneklerin incelenmesi ve metamorfoz için obje seçimi.
|
5- |
Metamorfoz çalışması, aşamalandırma ve eskiz.
|
6- |
Metamorfoz çalışması (etüd ve bitirilmiş çalışma haline getirilmesi).
|
7- |
Grafik semboller, amblem, logotype ve monogram tanımı, özellikleri ve örneklerini içeren sunum. Monogram logo tasarımı uygulaması.
|
8- |
Monogram logo tasarımı uygulaması, eskiz ve değerlendirme.
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Tipografinin tanımı, yazı-biçim ilişkisi sunum, örnek amblem ve logotype''''ların analizi. Logotype tasarımı uygulaması.
|
12- |
Logotype tasarımı uygulaması, eskiz ve değerlendirme.
|
13- |
Amblem tasarımı uygulaması.
|
14- |
Amblem tasarımı uygulaması, eskiz ve değerlendirme.
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin grafik tasarımın temel konsept ve ilkeleri hakkında bilgilenmesi.
|
2- |
Öğrencilerin grafik tasarım için analiz ve tasarım sürecine hakim olmalarını sağlamak.
|
3- |
Öğrencilerin grafik tasarımın teorik ve pratik yönleri arasında bağlantı kurabilir hale gelmesi.
|
4- |
Öğrencilerin özgün ve yaratıcı grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilmek için çeşitli tasarım yöntemlerine hakim hale gelmeleri.
|
5- |
Öğrencilerin kavram görselleştirme, metamorfoz, monogram/amblem/logotype tasarımları yapabilir hale gelmeleri.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
3
|
33
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
8
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
209
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Becer, Emre, (2006) İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Kitabevi, Ankara. ISBN:9757501093
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. Tepecik, Adnan, (2002) Grafik Sanatlar, Detay Yayıncılık, Ankara. ISBN:975-8323-44-9
3. Uçar, Tevfik Fikret, (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi, İstanbul. ISBN:978-975-10-2164-9
4. Arıkan, Abdulgani, (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı, Eğitim Kitabevi, Konya. ISBN:978-975-8890-56-9
|
|