Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Meskenlerde bulunan haşereler, depo zararlıları, bunların morfolojik ve biyolojik özellikleri, epidemiyolojileri, tanı ve tedavileri hakkında bilgi verilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Meskenlerde bulunan haşereler, depo zararlıları, bunların morfolojik ve biyolojik özellikleri, epidemiyolojileri, tanı ve tedavileri hakkında bilgi veren derstir.
|
1- |
Artropoda'nın genel özellikleri,
|
2- |
Artropoda'nın konakçılarıyla ilişkileri
|
3- |
Chilopda ve Diplopoda
|
4- |
Blattaria’nın genel özellikleri
|
5- |
Blattaria’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
|
6- |
Hemiptera’nın genel özellikleri
|
7- |
Hemiptera’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
|
8- |
Culicidae’nin genel özellikleri
|
9- |
Culicidae’nin biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
|
10- |
Sphanoptera’nın genel özellikleri
|
11- |
Sphanoptera’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
|
12- |
Acarina , Argasidae, lxodidae’nin genel özellikleri
|
13- |
Acarina , Argasidae, lxodidae’nin biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
|
14- |
Diğer önemli haşereler hakkında genel bilgi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitleri öğrenilmesi
|
2- |
İnsan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitlerir ile ilişkileri öğrenilmesi
|
3- |
Kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitlerinin konaklarda yapmış olduğu etkiler, kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitleri ile bulaşan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - YUKARI, B. A., (2000). Protozooloji. Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu No:9. Burdur. 2 - DİK, B., SEVİNÇ, F. (2002). Veteriner Protozooloji. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. 3 - TÜZER, E., TOPARLAK, M. (1999). Veteriner Protozooloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu No:105. İstanbul. 4 - KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. 5 - PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China. 6 - SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain. 7 - SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology. 8 - DUMANLI, N., KARAER Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara 9 - URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|