Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > Kiler Mutfak ve Evlerde Bulunan Zararlı Haşereler
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
Kiler Mutfak ve Evlerde Bulunan Zararlı Haşereler İkinci düzey VPZ 641 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Meskenlerde bulunan haşereler, depo zararlıları, bunların morfolojik ve biyolojik özellikleri, epidemiyolojileri, tanı ve tedavileri hakkında bilgi verilmektedir.
Dersin tanımı Meskenlerde bulunan haşereler, depo zararlıları, bunların morfolojik ve biyolojik özellikleri, epidemiyolojileri, tanı ve tedavileri hakkında bilgi veren derstir.

Dersin içeriği
1- Artropoda'nın genel özellikleri,
2- Artropoda'nın konakçılarıyla ilişkileri
3- Chilopda ve Diplopoda
4- Blattaria’nın genel özellikleri
5- Blattaria’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
6- Hemiptera’nın genel özellikleri
7- Hemiptera’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
8- Culicidae’nin genel özellikleri
9- Culicidae’nin biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
10- Sphanoptera’nın genel özellikleri
11- Sphanoptera’nın biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
12- Acarina , Argasidae, lxodidae’nin genel özellikleri
13- Acarina , Argasidae, lxodidae’nin biyolojisi, tıbbi önemi ve mücadele yöntemleri
14- Diğer önemli haşereler hakkında genel bilgi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitleri öğrenilmesi
2- İnsan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitlerir ile ilişkileri öğrenilmesi
3- Kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitlerinin konaklarda yapmış olduğu etkiler, kiler, mutfak ve evlerde bulunan zararlı haşere çeşitleri ile bulaşan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1 - YUKARI, B. A., (2000). Protozooloji. Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu No:9. Burdur. 2 - DİK, B., SEVİNÇ, F. (2002). Veteriner Protozooloji. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. 3 - TÜZER, E., TOPARLAK, M. (1999). Veteriner Protozooloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu No:105. İstanbul. 4 - KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. 5 - PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China. 6 - SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain. 7 - SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology. 8 - DUMANLI, N., KARAER Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara 9 - URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar