Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
EFG 500 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik-düz anlatım
|
Dersin amacı
|
Doğal ürünlerle ilgili bir konunun hazırlanması ve sunumu. Bir seminer hazırlamada ve sunumda dikkat edilmesi gereken kademeler. Tıbbi, yararlı ve zehirli bir bitki veya doğal kaynaklı ilaç ve yardımcı maddeler gibi konulardan biri üzerinde, literatürde olgunlaşmış bir bilgiyi derlemek ve sunmak konularında deneyim kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Farmakognozi Yüksek Lisans Semineri
|
1- |
Seminer konusunun belirlenmesi
|
2- |
Literatür araştırması
|
3- |
Literatür araştırması
|
4- |
Literatür araştırması
|
5- |
Veri toplama
|
6- |
Veri toplama
|
7- |
Veri toplama
|
8- |
Veri analizi
|
9- |
Veri analizi
|
10- |
Veri analizi
|
11- |
Rapor hazırlama
|
12- |
Rapor hazırlama
|
13- |
Sunum
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme.
|
2- |
Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme.
|
3- |
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme.
|
4- |
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
12
|
2
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
12
|
2
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Trease and Evans Pharmacognosy FFD Monografları-Nobel Avrupa Farmakopesi 6.0
|
|