Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > MEDYA PLANLAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA PLANLAMASI Birinci düzey HİT 232 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bir ürün veya servise ait reklam mesajını, doğru hedef kitleye iletmenin en iyi yolunu belirleme ve bütçeleme konusunda öğrencinin bilgisini arttırmaktır.
Dersin tanımı Medya Planlaması dersi, mesajların hedef kitleye doğru zaman ve yerde, uygun bütçeyle nasıl ulaştırılacağını anlatır.

Dersin içeriği
1- Medya Planlaması Nedir? Tanımlar, Kavramlar.
2- Medya Planlamasının Aşamaları 1
3- Medya Planlamasının Aşamaları 2
4- Kreatif Düşünce
5- Pazarlama
6- Reklam İşleyiş Modelleri
7- Reklam Ortamları 1
8- Reklam Ortamları 2
9- Bütçe, Ölçme ve Değerlendirme
10- Satın Alma Rolleri ve Faktörler
11- Medya Planlama Uygulamaları
12- Medya Planlama Uygulamaları
13- Medya Planlama Uygulamaları
14- Medya Planlama Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya Planlamada kullanılan kavramlar hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
2- Medya Planlama aşamaları hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
3- Medya ölçümleri hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
4- Medya amaçları ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
5- Reklam hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
6- Planlama yapabilme becerisi kazanmayı sağlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilgen Başal Medya Planlaması, Çantay Kitapevi 2018; Belma Güneri Fırlar Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama;
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Özkundakçı Medya Planlama; F. J. Kopee, S. M. Cristol, A. M. Barban Medya Planlama;

Ders ile ilgili dosyalar