Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > MATRİS CEBİRİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATRİS CEBİRİ II Birinci düzey MAT226 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kuadratik formlar ve lineer dönüşüm matrislerinin verilmesi
Dersin tanımı Reel ve kompleks kuadratik formlar ve dönüşüm matrislerinin belirlenmesi

Dersin içeriği
1- Kompleks kuadratik formlar
2- Kompleks kuadratik formlar
3- Genel lineer gruplar
4- Genel lineer gruplar
5- Genel lineer gruplar
6- Hermit dönüşüm ve hermit matris
7- Hermit dönüşüm ve hermit matris
8- ARA SINAV
9- Simetrik dönüşüm ve simetrik matris
10- Simetrik dönüşüm ve simetrik matris
11- Üniter dönüşüm ve matris üniter
12- Üniter dönüşüm ve matris üniter
13- Ortogonal dönüşüm ve ortogonal matris
14- Ortogonal dönüşüm ve ortogonal matris
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuadratik formların kavranması
2- Kuadratik formların matris temsilleri
3- Hermit dönüşüm ve matrislerin belirlenmesi
4- Simetrik dönüşüm ve matrislerin belirlenmesi
5- Üniter dönüşüm ve matrislerin belirlenmesi
6- Ortogonal dönüşüm ve matrislerin belirlenmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı Lineer Cebir, Ö.Akın,Feryal matbaacılık, 2002
Yardımcı Kaynaklar Lineer Cebir, E.Esin,H.H.Hacısalihoğlu, E.Özdamar, G.Ü.Fen Ed.Fak. Yayını, 1987

Ders ile ilgili dosyalar