Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ Üçüncü düzey ST 515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrencilere fotoğraf ve çizimler eşliğinde Sanat Tarihinin genel konuları anlatılacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere diğer dersleri takip etmelerini sağlayacak sanat tarihi terminolojisini ve bir sanat tarihçisi olabilmeleri için gerekli algılayışı öğretmek. Sanat tarihi ile ilgili terminoloji ve ön bilgilerin verilmesi.
Dersin tanımı Öğrencilere diğer dersleri takip etmelerini sağlayacak sanat tarihi terminolojisini ve bir sanat tarihçisi olabilmeleri için gerekli algılayışı öğretmek. Sanat tarihi ile ilgili terminoloji ve ön bilgilerin verilmesi.

Dersin içeriği
1- Sanat, estetik, sanat tarihi kavramları
2- Bir disiplin olarak sanat tarihi
3- Sanat Tarihinin tarihçesi
4- Terminoloji terimi ve gerekliliği
5- Mimari terminoloji (Yapı Türleri)
6- Mimari terminoloji (Yapı Türleri)
7- Mimari terminoloji (Malzeme ve Teknik)
8- ARA SINAV
9- Mimari terminoloji (Taşıyıcı elemanlar)
10- Mimari terminoloji (Kemer, tonoz ve kubbe türleri)
11- Mimari terminoloji (Geçiş elemanları)
12- Mimari terminoloji (Aydınlatma elemanları)
13- Mimari terminoloji (Plan-Kesit okuma)
14- Genel Tekrar
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat, estetik, sanat tarihi kavramları öğrenilecek.
2- Bir disiplin olarak sanat tarihi öğrenilecek.
3- Sanat Tarihinin tarihçesi öğrenilecek.
4- Terminoloji terimi ve gerekliliği
5- Mimari terminoloji (Yapı Türleri)
6- Mimari terminoloji (Yapı Türleri) ve Mimari terminoloji (Malzeme ve Teknik) hakkında bilgi edinilecek.
7- Mimari terminoloji (Taşıyıcı elemanlar)öğrenilecek.
8- Mimari terminoloji (Kemer, tonoz ve kubbe türleri)öğrenilecek.
9- Mimari terminoloji (Geçiş elemanları)öğrenilecek.
10- Mimari terminoloji (Aydınlatma elemanları) ve Mimari terminoloji (Plan-Kesit okuma) öğrenilecek.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2- Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3- Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7- Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 16 80
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, Bilim Teknik Yayınevi, 2003 Selçuk Mülayim, Sanata Giriş, Bilim Teknik Yayınevi, 1994. Ernst H. Gombrich, Genç Okurlar için Kısa Bir Dünya Tarihi, İnkılap Yayınevi, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Gül İrepoğlu, Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerinde, Doğan Kitap , 2003.

Ders ile ilgili dosyalar