Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA FİNCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA FİNCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı mevcut kalite ve güvenlik sistemleri nin gözden geçirilmesi sonrasında, öğrencilere Tehlike Analiz & Kiritik Kontrol Noktaları(HACCP) uygulamaları konusunda teorik ve pratik kazandırmayı hedefler.
|
Dersin tanımı
|
Halihazırda bir kaç temel gıda güvenlik temin sistemleri yaygın olarak uygulamadadır.Gıda güvenliğinin teminine yönelik olarak bu sistemlerin çoğunda Tehlike Analiz & Kiritik Kontrol Noktaları(HACCP) kavramı önemli bir yer teşkil eder. Bu kurs boyunca evvela kalite ve güvenlik sistemleri gözden geçirilecek, daha sonra Tehlike Analiz & Kiritik Kontrol Noktaları(HACCP) kavramı,temel ilkeleri ve farklı gıda guruplarına uygulama örnekleri ile çalışılacaktır.Bundan başka, öğrenciler HACCP değerlendirmesine yönelik bir bilgisayar programı tanıtılacak ve programı kullanarak şeçtikleri bir konuda HACCP değerlendirmesi yapacaklardır.
|
1- |
Gıda kalite ve güvenliği,
|
2- |
Kalite güvenlik sistemleri ve standartlar
|
3- |
HACCP (üretim zincirinde tehlike olüşturabilecek kritik kontrol noktalar) kavramı,ilkeleri ve uygulamları
|
4- |
HACCP kavramı,ilkeleri ve uygulamları
|
5- |
HACCP önprogramları,
|
6- |
HACCP, bilgilendirme ve eğitim
|
7- |
HACCP,ilkeleri, kavramlar
|
8- |
HACCP,ilkeleri, kavramlar
|
9- |
HACCP planı, oluşturma ve bakımı
|
10- |
Örnek HACCP plan ve uygulamaların incelenemesi
|
11- |
Örnek HACCP plan ve uygulamaların incelenemesi
|
12- |
Örnek HACCP plan ve uygulamaların incelenemesi
|
13- |
HACCP e yönelik bilgisayar yazılım programı(paket), tanıtımı, kullanımı,
|
14- |
Seçilen bir üretim örneğinde, bilgisayar programı kullanılarak HACCP planı oluşturma, ve raporların alınması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
2- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
3- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
4- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
5- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
6- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
6
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
8
|
6
|
48
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hazard Analysis & Critical Control Points (HACCP), http://www.fda.gov/
|
|