Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > MATEMATİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK-I Birinci düzey UZM103 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Uzay Mühendisliği Bölümünde gerekli olacak temel matematik kavramların öğretilmesi yani Temel matematik konularından; Tek Değişkenli Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türev, Türevin Uygulamaları, Eğri Çizimi, Asimptotlar, İntegral, İntegral Hesabının Temel Teoremi, İntegralin Uygulamaları, Kutupsal Koordinatlar, Transandan Fonksiyonlar, İntegral Teknikleri, Belirsizlik Şekilleri vermektir.
Dersin tanımı Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Tek Değişkenli Fonksiyonlar
2- Limit ve Süreklilik
3- Türev
4- Uygulama (Konularla ilgili soru çözümleri)
5- Türevin Uygulamaları
6- Belirsizlik Şekiller (L’Hopital Kuralı)
7- Uygulama (Konularla ilgili soru çözümleri)
8- ARASINAV
9- Asimptotlar,Eğri Çizimi
10- İntegral (Belirsiz İntegral), İntegral Hesabının Temel Teoremi
11- İntegral Teknikleri, Belirsizlik Şekilleri
12- Uygulama (Konularla ilgili soru çözümleri)
13- İntegralin Uygulamaları
14- Kutupsal Koordinatlar, Transandan Fonksiyonlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aritmetik, Cebir, Geometri, Limit, Süreklilik, Türev ve İntegral konularının öğrenilmiş olur.
2- Havacılık ve Uzay Fakültesinin Uzay Mühendisliği bölümü öğrencileri genel matematik bilgilerini anlamış olmalı, muhakeme gücünü artırmış olmalı, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğrenmiş olurlar.
3- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olurlar.
4- Ders de anlatılan Limit, Süreklilik, Türev ve İntegral konularını anlamış olurlar.
5- Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olurlar.
6- Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğrenilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazanmış olurlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     159
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Matematik, M. Balcı, A.Ü. Fen Ed. Fak. Yayınları • Calculus, R.A.Adams, Vancouver,Canada , 1994 • Advanced Calculus, Schaum’s outlines.
Yardımcı Kaynaklar Çözümlü Matematik Analiz problemleri, M. Balcı, Balcı Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar