Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > BAKTERİYEL HASTALIKLAR PATOLOJİSİ-1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAKTERİYEL HASTALIKLAR PATOLOJİSİ-1 Üçüncü düzey SVPT 641 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrenciyi bakteriyel hastalıklar patolojisi hakkında bilgilendirmek
Dersin tanımı bakteriyel hastalıkları patolojisini anlatan derstir.

Dersin içeriği
1- Antraks
2- Klostridial Enfeksiyonlar; Yanıkara, Basiller hemoglobinuri, Malign ödem,
3- Klostridial Enfeksiyonlar; İnf. Nekrotik Hepatitis, Bradzot, Gazlı gangren,
4- Klostridial Enfeksiyonlar; Tetanus, Botilismus
5- Klostridial Enfeksiyonlar; Enterotoksemi
6- Streptokok enfeksiyonları
7- Stafilokok enfeksiyonları
8- Kamfilobakteriozis
9- Swine erisipel
10- Hemofilus enfeksiyonları
11- Kolibasillozis
12- Korinebaktiserium enfeksiyonları; Pseudotubekülozis
13- Bruselloz
14- Bordotella enfeksiyonları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci Antraks, Clostridial enfeksiyonlar, Streptokok, Stafilokok, Erisipel, Hemofilus, Korinebakterium enfeksiyonları, Brusellozis,Tularemi ve Malleus ile ilgili bozuklukların patogenezisi ve patolojik bulguları bilir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hazıroğlu, R. ve Milli, Ü.H. (1998). “Veteriner Patoloji”, I ve II. Cilt, R. Hazıroğlu ve Ü.H. Milli (eds), Tamer Matbaacılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Jones, T.C., Hunt, R.D. and King, N.W. (1997). Veterinary Pathology. 6th Ed.,Williams&Wilkins, Baltimore.

Ders ile ilgili dosyalar