Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Üçüncü düzey MB 019 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve ilköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini tanımlayabilmeleri ile özel yetenek tanımlarını, kuramsal yaklaşımları, özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini, gelişimlerini ve tanılama süreçlerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve ilköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini tanımlayabilmeleri ile özel yetenek tanımlarını, kuramsal yaklaşımları, özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini, gelişimlerini ve tanılama süreçlerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Özel Eğitim ve Öğrenme Güçlüğü
2- Öğrenme Güçlüğüne Giriş
3- Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Özellikleri
4- Öğrenme Güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları temel problemler
5- Okuma Güçlükleri (Disleksi)
6- Yazma Güçlükleri (Disgrafi)
7- Matematik Öğrenme Güçlükleri (Diskalkuli)
8- Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması
9- Öğrenme Güçlükleri ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
10- Öğrenme Güçlüğü olan öğrencilerin aileleriyle okul arasında iş birliği
11- Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi
12- Öğrenme Güçlükleri ve Özel Yetenekliler
13- Öğrenme Güçlüğü olan öğrencilerin Eğitimleri
14- FİNAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
2- Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar.
3- Öğrenme güçlüğü ile tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar.
4- Erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini tanımlar.
5- Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemlerini tanımlar.
6- Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuduğunu anlama problemlerini tanımlar.
7- Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin yazma problemlerini tanımlar.
8- Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin matematik problemlerini tanımlar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar