Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > TUTUNDURMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TUTUNDURMA Birinci düzey A-İŞL312 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İŞL.207 Pazarlama İlkeleri veya İŞL.209 Introduction to Marketing
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUNUS DURSUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı, örnek olayların ve güncel örneklerin tartışılması
Dersin amacı Dersin ana amacı, öğrenciyi işletmelerin hedef kitleleriyle iletişimde yararlandıkları tutundurma ve tutundurma karması elemanlarıyla ilgili bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin tanımı İletişim süreci. Pazarlama iletişimi. Bütünleşik pazarlama iletişimi. Tutundurma bütçesi. Tutundurma karması: Reklâm, kişisel satış ve satış yönetimi, diğer satış artırıcı çabalar, halkla ilişkiler ve tanıtma, doğrudan pazarlama. Tutundurma faaliyetlerinin etkinliğinin ölçülmesi

Dersin içeriği
1- Genel iletişim modeline giriş
2- Pazarlama iletişimi
3- Bütünleşik pazarlama iletişimi
4- Pazarlama Karması
5- Reklam
6- Reklam
7- Halkla ilişkiler ve duyurum
8- Ara Sınav
9- Halkla ilişkiler ve duyurum
10- Kişisel satış
11- Kişisel Satış
12- Satış Tutundurma
13- Satış tutundurma
14- Doğrudan Pazarlama
15- Pazarlama iletişimi etkinliklerinin planlanması ve organizasyonu
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, iletişimin ve pazarlama iletişiminin önemini kavrar.
2- Öğrenci. hedef pazar ve tüketici bilgisi ile pazarlama iletişimi arasında ilişki kurar.
3- Öğrenci, pazarlama karması ile bütünleşik pazarlama iletişimi arasında ilişkiyi kurar.
4- Öğrenci, bir pazarlama iletişimi problemine bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımını uygular.
5- Öğrenci, uygun tutundurma stratejilerini planlama, uygulama ve kontrol becerilerini ve yeteneğini kazanır ve geliştirir.
6- Öğrenci, pazarlama karması elemanlarını pazarlama iletişiminde kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları:İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar İzzet Bozkurt, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MadiaCat Yayınları: Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar