Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > PUBLIC FINANCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PUBLIC FINANCE Birinci düzey A-MLY321 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. FERHAT AKBEY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. FERHAT AKBEY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı ALANA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİLMESİ
Dersin tanımı ZORUNLU, ALAN DIŞI DERS, GİRİŞ DÜZEYİNDE

Dersin içeriği
1- MALİYE BİLİMİNİN TEMELLERİ
2- KAMU KESİMİNİN GEREKLİLİĞİ
3- KAMU HARCAMALARI
4- KAMU HARCAMALARI
5- KAMU BÜTÇELERİ
6- KAMU BORÇLANMASI
7- YEREL YÖNETİMLER
8- ARA SINAV
9- ARA SINAV
10- SOSYAL GÜVENLİK
11- MALİYE POLİTİKASI
12- KAMU GELİRLERİNİN TÜRLERİ
13- VERGİLERİN NORMATİF ANALİZİ
14- VERGİLEME TEKNİĞİ
15- VERGİLEMENİN POZİTİF ANALİZİ
16- VERGİLERİN EKONOMİK ETKİLERİ
17- FİNAL SINAVI
18- FİNAL SINAVI
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ALANA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLARIN ÖĞRENİLMESİ
2- MALİYE BİLİMİ AMAÇ VE ARAÇLARINA AŞİNALIK
3- LİTERATÜRE İLİŞKİN KAYNAKLARI AYIRTEDEBİLMEK
4- GÜNCEL HAYATTA SIKLIKLA KARŞILAŞILAN MALİ KAVRAMLARI ANLAMAK
5- YAZILI VE GÖRSEL MEDYADA ALANA İLİŞKİN HABER VE BİLGİLERİ TAKİP ETMEK
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENER, ORHAN (2017). MODERN PUBLIC FINANCE. BETA BASIM YAYIN . İSTANBUL.
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar