Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİBEL SİLİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Sibel SİLİCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bal, polen, arı sütü, propolis ve arı zheri gibi arı ürünlerinde standardiazasyon ve işeme teknikleri konusunda bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Bal en çok bilinen arı ürünü olmakla birlikte polen, arı ekmeği, arı sütü, arı zehri, Propolis ve Apilarnil diğer önemli arı ürünleridir. Bu ürünlerin fizikokimyasal yapısı, biyoaktif özellikler, apiterapide kullanım alanları derin içeriğini oluşturur.
|
1- |
Bal, bal tipleri, balın fizikokimyasal yapısı
|
2- |
Balın biyoaktif özellikleri
|
3- |
Bal ile ilgili standartlar
|
4- |
Polen ve arı ekmeği
|
5- |
Polen ve arı ekmeğinin fizikokimyasal yapısı
|
6- |
Polen ve arı ekmeğinin biyoaktif özellikleri
|
7- |
Polen ve arı ekmeği ile ilgili standartlar
|
8- |
Propolis
|
9- |
Propolis tipleri ve fizikokimyasal özellikleri
|
10- |
Propolis standartları
|
11- |
Arı sütü ve Apilarnil, fizikokimyasal özellikleri
|
12- |
Arı zehri fiizkokimyasal özellikleri ve üretimi
|
13- |
Arı zehri standartları
|
14- |
Sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ders notları
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
6
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
0
|
6
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Shkendrov, S., Ivanov, ts, bee products, 1983, 238 pp ISBN: 19870219766
Delaplane, KS, Bee Products: Properties, applications and apitherapy, 1999, 191pp, ISBN: 19940200478
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|