Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarimsal Biyoteknoloji (y.l.) > ARI ÜRÜNLERİNDE STANDARDİZASYON VE İŞLEME TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARI ÜRÜNLERİNDE STANDARDİZASYON VE İŞLEME TEKNİKLERİ İkinci düzey TBT 525 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİBEL SİLİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Sibel SİLİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bal, polen, arı sütü, propolis ve arı zheri gibi arı ürünlerinde standardiazasyon ve işeme teknikleri konusunda bilgi vermek
Dersin tanımı Bal en çok bilinen arı ürünü olmakla birlikte polen, arı ekmeği, arı sütü, arı zehri, Propolis ve Apilarnil diğer önemli arı ürünleridir. Bu ürünlerin fizikokimyasal yapısı, biyoaktif özellikler, apiterapide kullanım alanları derin içeriğini oluşturur.

Dersin içeriği
1- Bal, bal tipleri, balın fizikokimyasal yapısı
2- Balın biyoaktif özellikleri
3- Bal ile ilgili standartlar
4- Polen ve arı ekmeği
5- Polen ve arı ekmeğinin fizikokimyasal yapısı
6- Polen ve arı ekmeğinin biyoaktif özellikleri
7- Polen ve arı ekmeği ile ilgili standartlar
8- Propolis
9- Propolis tipleri ve fizikokimyasal özellikleri
10- Propolis standartları
11- Arı sütü ve Apilarnil, fizikokimyasal özellikleri
12- Arı zehri fiizkokimyasal özellikleri ve üretimi
13- Arı zehri standartları
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders notları
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2- Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3- Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4- Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5- Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6- Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 6 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 6 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Shkendrov, S., Ivanov, ts, bee products, 1983, 238 pp ISBN: 19870219766 Delaplane, KS, Bee Products: Properties, applications and apitherapy, 1999, 191pp, ISBN: 19940200478
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar