Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim (doktora) > ÖZEL SEKTÖR VE KAMUDA HALKLA İLİŞKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL SEKTÖR VE KAMUDA HALKLA İLİŞKİLER Üçüncü düzey HİT 613 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. Özlem IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans ve Seminer şeklinde
Dersin amacı Öğrencilerin özel ve kamu sektöründe uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerini analiz ederek alana katkı sunmasını sağlamak.
Dersin tanımı Bu derste öğrenciler kamuda ve özel sektörde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerini analiz edip bu faaliyetler üzerine araştırmalar yürütürler ve raporlar halinde sunarlar.

Dersin içeriği
1- Kamudaki halkla ilişkiler uygulamalarının tartışılması
2- Özel sektördeki halkla ilişkiler uygulamalarının tartışılması
3- Kurumlarda kriz yönetimi ve uygulamaları
4- İmaj ve itibar yönetimi
5- Örgütlerde değişim mühendisliği ve değişime direnç kavramı
6- Örgütsel sinizm ve örnekleri
7- Tükenmişlik sendromu
8- örgütsel ruminasyon
9- Toplam kalite yönetimi ve KAIZEN stratejisi
10- örgütlerde çatışma yönetimi
11- örgütlerde stres yönetimi
12- Yeni iletişim teknolojileri ve yapay zeka uygulamaları
13- Kurumsal iletişim yönetimi
14- Kurumsal halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olay incelemeleri
15- Örgütlerde kariyer yönetimi
16- Genel değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu alanında yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerini yakından incelerler.
2- Özel sektörde yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerini yakından incelerler.
3- Ders kapsamında saha araştırmasının nasıl yapılacağını öğrenirler.
4- Ders kapsamında araştırma raporunun nasıl yazılacağını öğrenirler.
5- Ders kapsamında akademik bir makalenin nasıl yazılacağını öğrenirler.
6- Halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik teorik ve pratik alt yapı sahibi olurlar
7- Kurum ve medya ilişkileri üzerine bilgi sahibi olurlar
8- İletişim teknolojileri ve halkla ilişkiler ilişkisini güncel örnekler ile öğrenebilirler.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     113
AKTS     4.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler; Metin Kazancı; Turhan Kitabevi; 2007 2. Cutlip & Center’s Effective Public Relations; Glen M. Broom; Pearson Education; 2013 (361-445) 3. Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar; Hanife Güz, Sema Yıldırım Becerikl; Kendi yayınları; 2004 (233-259) 4. Halkla İlişkilerin El Kitabı; Alison Theaker; MediaCat Yayınları; 2008 (303-323)
Yardımcı Kaynaklar 1. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri; Aysel Aziz; Nobel Yayıncılık; 2017 (17-35) 2. Kitapları Nasıl Okumalı; Mortimer J. Adler, Charles Van Doren; Atıf Yayınları; 2017 3. Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi; Howard S. Becker; Heretik Yayıncılık; 2013 4. Genç İlim Adamına Nasihatler; Sabahattin Zaim; 1.GAB Açılış Konferansı; 2007 (PDF)

Ders ile ilgili dosyalar