Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > BİLİM TARİHİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM TARİHİ 2 Birinci düzey FEL212 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilim, bilimsel düşünce ve bilimsel ilerlemenin ne olduğunu felsefi bağlantılarıyla kavrayarak analiz etmek.
Dersin tanımı Bilimsel ilerlemenin aşamalarını; bilim alanında çağ açan bilim insanlarının hem öncelleriyle, hem çağlarıyla hem de sonralarıyla olan ilişkileri kapsamında değerlendirmek.

Dersin içeriği
1- Nedensellik problemi
2- islam Uygarlığında Bilim
3- Bilime Bilişsel Yaklaşımlar
4- Descartes
5- Keşifler
6- Kanıt ve doğrulama
7- Ara sınav
8- Deney ve Açıklama
9- Doğa yasaları
10- Bilimde Matematiğin rolü
11- Kuantum mekaniği
12- Görecilik
13- Bilimde sosyal faktörler
14- Bilime feminist yaklaşımlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- nedensellik problemini açıklar.
2- islam Uygarlığının bilime katkılarını değerlendirir.
3- Bilime bilişsel yaklaşımları açıklar.
4- Descartes'ın bilime katkısını değerlendirir.
5- Bilimsel keşifleri açıklar.
6- Kanıt ve doğrulama ilişkisini değerlendirir.
7- Bilime feminist yaklaşımları açıklar.
8- Doğa yasalarını değerlendirir.
9- Bilimde sosyal faktörleri açıklar.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alexandre Koyre, Yeniçağ Biliminin Doğuşu; Alexandre Koyre, Kapalı Evrenden Sonsuz Evrene; Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı; F. Lyotard, Postmodern Durum
Yardımcı Kaynaklar Paolo Rossi, Modern Bilimin Doğuşu, çev. Neşenur Domaniç, Literatür Yayınları, İstanbul: 2009.

Ders ile ilgili dosyalar