Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA Birinci düzey UHİT 229 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Hedef kitle ve kurum arasında önemli işleve sahip pazarlama kavramının temel ilkeler ve değişkenler üzerinden tanınması, yorumlanması ve uygulanmasına ilişkin temel düzeyde bilgi ve becerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Pazarlama iletişimini ve ilgili kavramları konu edinen lisans düzeyinde işlenen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Pazarlama kavramı, önemi, amacı ve kapsamı
2- Pazarlamanın tarihsel süreci ve bütünleşik pazarlama dönemi
3- Bütünleşik pazarlama kavramı ve araçları
4- Pazarlama sürecinde çevre ve elemanları
5- Pazarlama sürecinde araştırma
6- Pazarlama sürecinde stratejik planlama
7- Pazarlama sürecinde tüketici ve davranışları
8- Pazarlama karması
9- Pazarlama karması
10- Pazarlama karması ve tutundurma faaliyetleri
11- Pazarlama karması ve tutundurma faaliyetleri
12- Pazarlama karması ve tutundurma faaliyetleri
13- Bütünleşik pazarlama ve müşteri odaklı yöntemler
14- Bütünleşik pazarlama ve müşteri odaklı yöntemler
15- Bütünleşik pazarlama ve alternatif yöntemler
16- Öğrenci Değerlendirmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlama kavram ve uygulamaları ile ilgili temel kavrayış edinir.
2- Stratejik yönetim sürecinde bütünleşik pazarlama uygulamalarının önem ve uygulanışı hakkında fikir edinir.
3- Pazarlama karması hakkında fikir sahibi olur.
4- Tutundurma faaliyetlerini ve özellikle halkla ilişkileri pazarlama perspektifinden yorumlayabilir.
5- Pazarlama iletişiminde tüketici ve tüketici odaklı yönelimleri kavrar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alanla ilgili çeşitli kitap ve makalelerden hazırlanan güncel içerik
Yardımcı Kaynaklar Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama İletişimi, İzzet Bozkurt Güncel Pazarlama Yönetimi, Mahir Nakip-İnci Varinli

Ders ile ilgili dosyalar