Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-I Birinci düzey ESM 303 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Kemal KOCA
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Enerji Mühendislerine akışkanlar ile ilgili yeterli bilgi birikimini oluşturmak
Dersin tanımı Akışkanlar mekaniği

Dersin içeriği
1- Akışkanların sınıflandırılması.
2- Akışkan ve fiziksel özellikleri
3- Akışkan kinematiği.
4- Akışkan kinematiği.
5- Akışkan kinematiği.
6- Basınç ve akışkan statiği.
7- Basınç ve akışkan statiği.
8- Arasınav
9- Akışkan akışının diferansiyel analizi.
10- Akışkan akışının diferansiyel analizi.
11- Reynolds Transport Teoremi.
12- Süreklilik, Bernoulli ve enerji denklemi
13- Potansiyel Akışlar
14- Potansiyel Akışlar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akışkanların temel özelliklerinin anlaşılması.
2- Akışkanların hareketinin ve temasta oldukları yüzey ile kuvvet ve enerji etkileşimlerinin analizinde kullanılan metotların araştırma, geliştirme ve tasarımda kullanımının öğrenilmesi.
3- Akışkan akışının diferansiyel analizini yapabilme kabiliyetine sahip olmak.
4- Reynolds transport teoremini öğrenip uygulamalar yapabilmek.
5- Akış analizini mekanik sistemler için yapabilme ve buna göre sistem tasarlama kabiliyetine sahip olmak.
6- Mühendislik problemlerine çözüm getirebilme kabiliyetine sahip olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y.A. Çengel ve J.M. Jimbala, Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları
Yardımcı Kaynaklar Munson, B.R., Young, D.F., Fundamentals of Fluid Mechanics, 6E, John Wiley, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar