Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > İŞARETLER VE SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞARETLER VE SİSTEMLER Birinci düzey ESM 305 Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HASAN ZORLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Sayısal işaret işleme konusuna ilişkin temel kavramların ayrıntılı bir şekilde anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Teorik Ders

Dersin içeriği
1- Sürekli ve Ayrık-zamanlı işaretler ve sistemler.
2- Sürekli ve Ayrık-zamanlı işaretler ve sistemler.
3- Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
4- Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
5- Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
6- Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
7- Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
8- Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
9- Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
10- Ayrık Fourier Dönüşümleri
11- Ayrık Fourier Dönüşümleri
12- Ayrık Fourier Dönüşümleri
13- Hızlı Fourier Dönüşümleri
14- Hızlı Fourier Dönüşümleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı
5- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   4
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   6
Genel toplam   10

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayran Ahmet H, SayTsal 7?aret 7?leme, 7.T.Ü. YayTnlarT, 1990
Yardımcı Kaynaklar Alan V . Openheim, Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall, 1999

Ders ile ilgili dosyalar