Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > GİRİŞİMCİLİK VE KOBİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GİRİŞİMCİLİK VE KOBİ YÖNETİMİ İkinci düzey İŞL 519 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MUHİBBİ SUAT AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli sözlü anlatım ve öğrenci sunumu
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere girişimciliğin ne olduğunu avantaj ve dezanantajlarını ve bu konuda dikkat edilmesi gereken hususları öğretmektir.
Dersin tanımı bu ders girişimcilik konusunu tüm yönleri ile ele alan bir derstir.

Dersin içeriği
1- GİRİŞ
2- GİRİŞİMCİLİK KONUSUNUN ÖNEMİ VE AMACI
3- GİRİŞİMCİLİĞİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI
4- GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ
5- GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ
6- İŞ KURMA SÜRECİ: KARİYER PLANLAMASI
7- ara sınav
8- İŞ KURMA SÜRECİ: GİRİŞ MODUNUN SEÇİMİ
9- İŞ PLANI HAZIRLAMA
10- KOBİ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ VE TEMEL ZORLUKLARI
11- KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL GİRİŞİMCİLİK
12- YENİLİKÇİLİK VE YARATICILIK
13- İŞ PLANI SUNUMLARI
14- İŞ PLANI SUNUMLARI
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilme
2- Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirme
3- KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt etme
4- Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilme
5- Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütme
6- başarılı bir şekilde işletme kurabilme ve bunu yönetebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Norman M. Scarborough Çev: Gamze Sart, Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri
Yardımcı Kaynaklar konuyla ilgili muhtelif makaleler

Ders ile ilgili dosyalar