Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > EMBRİYO KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EMBRİYO KÜLTÜRÜ İkinci düzey ANA 516 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Sağlık Bilimleri ile ilgili 4 yıllık bir Fakülte veya Yüksekokulu bitirmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHTAP NİSARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HARUN ÜLGER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilere rat embriyo kültürü ile ilgili steril şartlar, kültur ortamının hazırlanması, kültür ortamında büyüyen embriyoların bakımı, embriyonik büyümenin morfolojik ve biyokimyasal olarak değerlendirilmesi gibi teknikleri pratik olarak öğretmektir
Dersin tanımı Rat Embriyo Kültürü

Dersin içeriği
1- Kültür teknikleri hakkında genel bilgi
2- Rat embriyosunun gelişimi
3- Laboratuvar malzemeleri, kültür ortamının hazırlanması ve sterilizasyon
4- Hamile ratların elde edilmesi
5- Embriyoların explantasyonu
6- Embriyoların kültür şartları
7- VİZE SINAVI
8- Külür sonrası embriyoların gelişiminin değerlendirilmesi
9- Morfolojik skorlama tekniği
10- Embriyoların protein içeriğinin hesaplanması
11- Kültürü yapılan embriyolar ve kültür periyodu üzerinde tartışma
12- Makale sunumu
13- Makale sunumu
14- FINAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersin sonunda öğrenciler, doku kültürünün genel prensiplerini öğrenir
2- Rat embriyosunun gelişimi ve embriyo kültür tekniklerini öğrenir
3- 11.5 günlük rat embriyo gelişimini değerlendirmeyi öğrenir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar