Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.DEMET ÜNALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve powerpoint sunumu, Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
|
Dersin amacı
|
Diş hekimi tarafından yapılan muayene sonucu hastadan elde edilen tıbbi ve dental verilerin kayıt edilmesi ve bilgisayara aktarılması konusunda eğitim verilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
öğrencilere; sağlık hizmetlerinde, elektronik sağlık kayıt sistemleri, veri seti ve standartlar, hasta bakımı, hasta izleme sistemleri, görüntüleme sistemleri, kronik hasta yönetimi, hasta merkezli eğitim sistemi, klinik karar destek sistemleri, elektronik reçeteleme, sağlık hizmetleri, araştırmalarda bioinformatik uygulamaları ve sağlıkta bilgisayar teknolojilerinin geleceği konularında temel bilgileri öğretmektir.
|
1- |
Temel kavramlar (Bilgi, veri, tıbbi dokuman, tıbbi dokümantasyon dokümantasyon, hasta dosyası)
|
2- |
Tıbbi kayıt tutma nedenleri
|
3- |
Hasta dosyalarının başlıca kullanıcıları ve kullanım alanları (The usage are and the mostly users of the patient files)
|
4- |
Hasta dosyalarının önemi
|
5- |
Elektronik hasta kayıt sisteminin genel özellikleri ve faydaları
|
6- |
Elektronik hasta kayıt sistemi, kurumsal sorunlar, kullanıcı ve hasta direnci nedenleri, veri güvenliği, veri aidiyeti
|
7- |
Tıbbi kayıtların gizliliği, güvenliği, mahremiyeti
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Hasta Muayene Kayıt Sistemleri’ne Giriş
|
10- |
Diş hekimi tarafından yapılan muayene sonucu hastadan elde edilen tıbbi ve dental verilerin kayıt edilmesi ve bilgisayara aktarılması konusunda eğitim. (Training about recording medical and dental data obtained from patient as a result of the examination by a dentist and transfering these data to the computer is provided).
|
11- |
Diş Hekimliği alanında kullanılan otomasyon sistemleri
|
12- |
Diş Hekimliği alanında kullanılan otomasyon sistemleri
|
13- |
Hastaların kabul kayıtlarının gerçekleştirilmesi
|
14- |
Hasta kayıtlarının, Hasta adına işlenmiş hastane hizmetlerinin, kullanılan ilaç veya tıbbi malzeme kayıtlarının ve hasta masraf bilgilerinin takibi.
|
15- |
Hasta kayıtlarının, Hasta adına işlenmiş hastane hizmetlerinin, kullanılan ilaç veya tıbbi malzeme kayıtlarının ve hasta masraf bilgilerinin takibi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hasta muayene dosyalarının girişini yapabilir.
|
2- |
Hasta muayene dosyalarını düzenleyebilir
|
3- |
Hasta adına işlenmiş ilaç veya tıbbi malzeme kayıtlarının takibini yapabilir
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
|
|
5- |
Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
|
|
6- |
Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
|
|
7- |
Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
|
|
8- |
Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
|
|
9- |
Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
|
|
10- |
Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
|
|
11- |
Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
18
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) 2.Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) 3.Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) 4.Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003 )
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|