Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Üçüncü düzey |
GK 011 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, laboratuvar çalışması
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin medya kullanma becerilerini kazandırma ve medya içeriklerine yönelik analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek.
|
1- |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
|
2- |
Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
|
3- |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar
|
4- |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler
|
5- |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller
|
6- |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler
|
7- |
Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi
|
8- |
Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
|
9- |
Öğrenme Aracı Olarak Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
|
10- |
Değer Aktarımı Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
|
11- |
Organizasyonlarda Dijital Dönüşüm ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi
|
12- |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
|
13- |
Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
|
14- |
Türkiye’de Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya okuryazarlığı ve eğitimiyle ilgili temel kavramları bilir.
|
2- |
Medya okuryazarlığı eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri öğretimde uygular.
|
3- |
Medya okuryazarlığı için gerekli teknolojik araç-gereç ve materyalleri kullanır.
|
4- |
Toplum açısında medya okuryazarlığının önemini açıklar.
|
5- |
Hangi değerlerin medyada ne tür kanallarla aktarıldığını açıklar.
|
6- |
Dijital dönüşüm için medya okuryazarlığının önemini kavrar.
|
7- |
Eleştirel medya okuryazarlığını tanımlar.
|
8- |
Dünya ve Türkiye''deki medya okuryazarlığı uygulamalarını listeler.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi
Editör : Erol Koçoğlu, Özkan Akman
PEGEM Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|