Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > MEDYA OKURYAZARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI Üçüncü düzey GK 011 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, laboratuvar çalışması
Dersin amacı Öğrencilerin medya kullanma becerilerini kazandırma ve medya içeriklerine yönelik analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek.

Dersin içeriği
1- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
2- Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
3- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar
4- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler
5- Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller
6- Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler
7- Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi
8- Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
9- Öğrenme Aracı Olarak Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
10- Değer Aktarımı Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
11- Organizasyonlarda Dijital Dönüşüm ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi
12- Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
13- Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
14- Türkiye’de Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya okuryazarlığı ve eğitimiyle ilgili temel kavramları bilir.
2- Medya okuryazarlığı eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri öğretimde uygular.
3- Medya okuryazarlığı için gerekli teknolojik araç-gereç ve materyalleri kullanır.
4- Toplum açısında medya okuryazarlığının önemini açıklar.
5- Hangi değerlerin medyada ne tür kanallarla aktarıldığını açıklar.
6- Dijital dönüşüm için medya okuryazarlığının önemini kavrar.
7- Eleştirel medya okuryazarlığını tanımlar.
8- Dünya ve Türkiye''deki medya okuryazarlığı uygulamalarını listeler.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi Editör : Erol Koçoğlu, Özkan Akman PEGEM Akademi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar