Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > MEDYA OKURYAZARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI Birinci düzey GK 011 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, laboratuvar çalışması
Dersin amacı Öğrencilerin medya kullanma becerilerini kazandırma ve medya içeriklerine yönelik analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek.

Dersin içeriği
1- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
2- Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
3- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar
4- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler
5- Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller
6- Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler
7- Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi
8- Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
9- Öğrenme Aracı Olarak Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
10- Değer Aktarımı Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
11- Organizasyonlarda Dijital Dönüşüm ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi
12- Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
13- Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
14- Türkiye’de Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya okuryazarlığı ve eğitimiyle ilgili temel kavramları bilir.
2- Medya okuryazarlığı eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri öğretimde uygular.
3- Medya okuryazarlığı için gerekli teknolojik araç-gereç ve materyalleri kullanır.
4- Toplum açısında medya okuryazarlığının önemini açıklar.
5- Hangi değerlerin medyada ne tür kanallarla aktarıldığını açıklar.
6- Dijital dönüşüm için medya okuryazarlığının önemini kavrar.
7- Eleştirel medya okuryazarlığını tanımlar.
8- Dünya ve Türkiye''deki medya okuryazarlığı uygulamalarını listeler.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi Editör : Erol Koçoğlu, Özkan Akman PEGEM Akademi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar