Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > MEDYA VE DİN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE DİN Birinci düzey UGAZ 347 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Öğrenci Sunumları
Dersin amacı Medya ve Din ilişkisinde karşılaşılan problemlerin doğası hakkında farkındalık oluşturmak.
Dersin tanımı Medya ve din ilişkisini inceleyen, bu ilişki neticesinde ortaya çıkan negatif ve pozitif yansımaları tartışmaya açan bir ders niteliğindedir.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş, Temel Kavramlar ve Beklentilerin Aktarımı
2- Medya ve Din Araştırmalarında İki Ana Kuramsal Yaklaşım; Medyatikleşme
3- Medya ve Din Araştırmalarında İki Ana Kuramsal Yaklaşım; Eklemlenme
4- Modern Görsel Kültürde Medya ve Din 1: Gösteri ve Gözetim Kavramları Çerçevesinde Analizler
5- Modern Görsel Kültürde Medya ve Din 2: Söylen ve Simülasyon Kavramları Çerçevesinde Analizler
6- Online Din: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve Online Dini Mekân: Siber Uzam ve Psikososyal Özellikleri
7- Siber Uzamda Online Din: Temalar ve Görünümler I: Topluluk/Cemaat
8- Siber Uzamda Online Din: Temalar ve Görünümler II: Otorite Doktrin
9- Siber Uzamda Online Din: Temalar ve Görünümler III: Aidiyet ve Kimlik
10- Siber Uzamda Online Din: Temalar ve Görünümler III: Ritüel/İbadet
11- Online Dini Bilgi; Güvenilirlik, Otorite, Otantisite
12- Medya ve Dini Temsil Biçimleri : Sunumlar
13- Medya ve Dini Temsil Biçimleri : Sunumlar
14- Medya ve Dini Temsil Biçimleri : Sunumlar
15- Medya ve Dini Temsil Biçimleri : Sunumlar
16- Medya ve Dini Temsil Biçimleri : Sunumlar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Medyanın doğası ve niteliklerini kavrar, medya ve din ilişkisini bu çerçevede yorumlar.
2- Medya ve Din ilişkisine yönelik temel kuramsal yaklaşımları anlar ve bunların pratik yansımalarını kavrar.
3- Medya ve Din ilişkisini dünya ve Türkiye ölçeğinde tartışır ve çeşitli karşılaştırmalar yapma becerisi kazanır.
4- Medya ve Din ilişkisinin Gazetecilik pratiğine yönelik yansımalarını kavrar.
5- Medya ve Din ilişkisini otorite, kimlik, topluluk gibi sosyolojik problemler çerçevesinde kavrar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medya ve Din (Ed. Mete Çamdereli) Dijitalleşen Din (Ed. Mete Çamdereli)
Yardımcı Kaynaklar Metin EKEN. (2019). Modern Görsel Kültürde Online Din: M Nesli’nin Online İnanç Pratikleri Üzerine Bir İnceleme, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.

Ders ile ilgili dosyalar