Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > SPEKTROSKOPİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPEKTROSKOPİ Birinci düzey KİMS489 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Spektroskopinin fiziksel temelleri ve madde ışık etkileşimine kuantum mekaniği bakış açısıyla madde yapısını inceleme yöntemlerinin fiziksel ve matematiksel alt yapısını vermeyi hedeflemektedir.
Dersin tanımı Spektroskopinin fiziksel temelleri ve madde ışık etkileşimine kuantum mekaniği bakış açısıyla madde yapısını inceleme yöntemlerinin fiziksel ve matematiksel alt yapısını vermeyi hedeflemektedir.

Dersin içeriği
1- Spektroskopiye giriş
2- Elektromanyetik Işın Özellikleri
3- Optik Cihazların Bileşenleri
4- Kuantum mekaniğinin temel kavramları
5- spektroskopinin kuantum mekaniksel temeleri
6- Arasınav
7- Elektromanyetik ışımanın atom etkileşimi
8- Elektromanyetik ışımanın molekülle etkileşimi
9- Deneysel yöntemlere genel bakış
10- Molekül simetrisi
11- Dönme (Rotasyon) spektroskopisi
12- Titreşim (vibrasyon) spektroskopisi
13- Elektronik (atomik ve moleküler) spektroskopi
14- Laser spektroskopi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spektroskopi hakkında temel kavramlar öğrenilicek
2- Deneysel yaklaşım hakkında bilgi edinilecek
3- Elektronik (atomik ve moleküler) spektroskopi hakkında bilgi edinilecek
4- Titreşim (vibrasyon) spektroskopisi hakkında bilgi edinilecek
5- Deneysel yöntemler
6- Elektromanyetik ışımanın molekülle etkileşimi hakkında bilgi edinilecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Skoog, West, Holler ; Enstrümental Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara Gündüz, T. 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar