Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 |
Birinci düzey |
TÖP 401 |
|
7 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ GÖÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ GÖÇER
PROF. DR. KUDRET ALTUN
DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
DOÇ. DR. GÜRKAN MORALI
DOÇ. DR. EROL AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Türkçe öğretmeni adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir (ERÜ Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi).
|
Dersin tanımı
|
Öğretmenlik uygulaması her hafta iki saati fakültede teorik, altı saati uygulama
okullarında gerçekleştirilmek üzere haftada sekiz saat süren beş kredilik bir derstir. Bu süreçte
öğretmen adayı her hafta değerlendirilmek üzere çalışmalar yapar. Bu çalışmaların kapsamı
temelde sınıf içi etkinlikler ve ders anlatımı (ders planı hazırlama, planlanan dersi uygulama ve
değerlendirme), mesleki çalışmalar (mesleğe ilişkin yönetmelikler ve yasaların incelenmesi) ve
idari çalışmalardan (gerekli belgeleri uygun biçimde doldurma, e-okul uygulamalarını takip
etme, zümre toplantısı yapma, veli görüşmeleri gibi öğretmenin idari görevleri gibi)
oluşmaktadır. Bu çalışmalar esnasında uygulama öğrencisi, uygulama öğretim elemanı ve
uygulama öğretmeninin yönlendirmesi ve geri bildirimleri ile okul ve sınıf ortamını tanır,
pedagojik alan bilgisini uygulama yaparak sınar ve mesleki farkındalık geliştirir(ERÜ Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi).
|
1- |
Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
|
2- |
Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
|
3- |
a. Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi
b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
4- |
a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel)
b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
5- |
a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi
b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
|
6- |
a. Uygulama* + Akran Değerlendirme
b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
7- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
|
8- |
a. Uygulama* + Akran Değerlendirme
b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
|
9- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
|
10- |
a. Uygulama* + Akran Değerlendirme
b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
11- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
|
12- |
a. Uygulama* + Akran Değerlendirme
b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
|
13- |
a. Uygulama* + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretmen adayı, öğretim programında belirtilen kazanımlara göre ders planı hazırlar. İhtiyaçlar doğrultusunda dersin işlenişine göre ders planında değişiklikler/düzenlemeler yapar.
|
2- |
Dersin konusu ve kazanımları ile ilgili temel kavramları bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
|
3- |
Hedef kitlenin özelliklerini dikkate alarak farklı öğretim yöntemleri, teknikleri ve stratejilerini uygun şekilde dersinde kullanır.
|
4- |
Öğretim araç-gereç ve materyallerini dersin hedefleri doğrultusunda ve sınıf düzeyine uygun şekilde kullanır.
|
5- |
Ders öncesi öğrenme ortamını düzenler (ders materyallerinin hazırlanması, sınıf, tahta, öğrenci hazırlıkları, kişisel hazırlıklar vs.).
|
6- |
Derse başlamadan önce öğrenciyi motive eder ve ders süresince bu motivasyonu yüksek tutar.
|
7- |
Etkili iletişim yöntemlerini bilir ve öğrenci ile etkili iletişim kurar.
|
8- |
Öğrenci katılımını arttıracak etkinlikler planlar.
|
9- |
Sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir ve sınıfı etkili bir şekilde yönetir.
|
10- |
Kazanımlar ile uyumlu ölçme-değerlendirme yöntemlerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını kayıt altına alır.
Öğrencilere, onların anlayacağı şekilde geri bildirim verir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
25
|
4
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
12
|
6
|
72
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
256
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ERÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI REHBERİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|