Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > HAYVANLARDA DOPİNG
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA DOPİNG İkinci düzey VFT 677 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE HAFTADA 2 SAAT TEORİK
Dersin amacı HAYVANLARDA KULLANILAN DOPİNG MADDELERİ HAKKINDA BİLGİ VERMEK
Dersin tanımı Doping çeşitleri, doping maddesi sayılabilecek maddeler, ilaç ve doping maddesi ilişkisi, doping maddesini tespite yönelik laboratuvar testleri, doping maddesi kullanımını sınırlayıcı uygulamalar, dünyada ve Türkiye’de doping kontrolü.

Dersin içeriği
1- Doping çeşitleri
2- Doping maddesi sayılabilecek maddeler
3- MSS’ni etkileyen maddeler
4- Nöroleptik ilaçlar
5- Trankilizanlar
6- Yerel anestezikler
7- Narkotik ve narkotik olmayan ağrı kesiciler
8- Ara sınav
9- Otonom sinir sistemi ilaçları I
10- Otonom sinir sistemi ilaçları II
11- İlaç ve doping maddesi ilişkisi
12- Doping maddesini tespite yönelik laboratuvar testleri
13- Doping maddesi kullanımını sınırlayıcı uygulamalar
14- Dünyada ve Türkiye’de doping kontrolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doping çeşitlerini öğrenir.
2- Doping maddesi sayılabilecek maddeler hakkında bilgi sahibi olur.
3- İlaç ve doping maddesi ilişkisini kavrar.
4- Doping maddesini tespite yönelik laboratuvar testleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Doping maddesi kullanımını sınırlayıcı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
6- Dünyada ve Türkiye’de doping kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull

Ders ile ilgili dosyalar