Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > SAĞLIK SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK SOSYOLOJİSİ Birinci düzey SEC 102 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OLTAN EVCİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencileri temel sosyolojik kavramlar ve konularla tanıştırmak
Dersin tanımı Sosyolojiye Giriş dersi öğrencileri toplumun sosyolojik analizi ile tanıştırmak için tasarlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Sosyal bilimlerin prehistoryası:Modernite süreci ve sosyal bilimler
2- Aydınlanma ve sosyal bilimler
3- Sosyolojik perspektif ve diğer sosyal bilimler
4- Kültür ve kültürler
5- Dil ve sosyal bilimler
6- Dil ve sosyal bilimler
7- Sapma ve sosyal kontrol
8- Sosyalizasyon ve Sosyalizasyon Teorileri
9- Sosyal organizasyonlar ve birey
10- Sembolik etkileşimcilik
11- Eğitim ve sosyolojik perspektif
12- Sosyal bir konum olarak aile
13- Sosyal bir konum olarak aile
14- Toplum ve sağlık
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Health and society
2- Sosyolojinin Türkiye’deki uygulamaları ve örnekleri hakkında bilgi sahibi yapar.
3- Sosyolojinin diğer dalları arasındaki ilişkiyi ve toplumsal süreçlerle ilgisini kavratır.
4- Yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edindirir.
5- Sosyolojinin terminolojisini kullanabilecek bir düzeye eriştirir.
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bauman, Zygmunt, Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yay, 2010; Ong, Walter J., Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yay, 2012;
Yardımcı Kaynaklar Bauman, Zygmunt, Yasa Koyucular ve Yorumcular, Metis Yay, 2003; Orwell, George, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, Can Yay, 2011; George Lakoff ve Mark Johson, Metaforlar/Hayat, Anlam ve Dil, Paradigma Yay, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar