Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > MEDYA ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA ETİĞİ Birinci düzey GAZ234 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Biçer
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Feyza Çevik
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Etik, ahlak ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olmak Meslek ilkeleri ve etik konusunda bilgi sahibi olmak Medya ve etik konusunda yeterliliğe sahip olmak
Dersin tanımı Medyadaki etik sorunların tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Etik, ahlak, meslek ilkeleri, medya ve etik
2- Medya sorumluluk sistemleri
3- Medya mensuplarının dürüstlüğü
4- Kamu yararı ve medya
5- Medyada tarafsızlık ve nesnellik
6- Terör haberciliği ve medya
7- Halkla ilişkiler ve etik
8- Savaş haberciliği ve etik
9- Savaş haberciliği ve etik
10- Okur temsilciliği sistemi ve etik
11- Köşe yazarlığı sistemi ve etik
12- Ekonomi haberciliği ve etik
13- Bilimsel Çalışmalar ve Etik
14- Medya Gözcülüğü Sistemi ve Etik
15- Dünya medya etik kodlarının yaygınlaştığı başlıklar
16- Dünya medya etik kodlarının yaygınlaştığı başlıklar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.
2- Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.
3- Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.
4- Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ruhdan Uzun, İletişim Etiği
Yardımcı Kaynaklar Almagor, R. Cohen; İfade, Medya ve Etik, Phoenix Yayınları, Ankara, 2002. Çaplı, Bülent; Medya ve Etik, İmge, Ankara, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar