Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler (ingilizce) > GRADUATION THESIS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRADUATION THESIS Birinci düzey G-SRV406 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. GÜNER ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
2- Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
3- Students analyze world history from an analytical perspective.
4- Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
5- Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
6- Students evaluate the functioning of international legal system.
7- Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
8- Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
9- Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
10- Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
11- Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
12- Students use their good command of second foreign language.
13- Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
14- Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
15- Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 28 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 42 42
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar