Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > DEMOGRAFİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEMOGRAFİ Birinci düzey SOS311 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ OLTAN EVCİMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OLTAN EVCİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Lecture
Dersin amacı Bu ders kapsamında nüfus biliminin temel kavramları anlatılması ve çeşitli nüfus projeksiyon tekniklerinin öğretilerek, gerçek veriler üzerinde bu tekniklerin bilgisayar kullanılarak uygulatılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar (nüfus artış hızı, mutlak genel gelişme, ortalama artış oranı hesapları)
2- Ekstrapolasyon nüfus projeksiyon yöntemi Doğrusal form
3- Ekstrapolasyon nüfus projeksiyon yöntemi Geometrik form
4- Matematiksel Form Seçimi - Niceliksel değerlendirme
5- Kuşak bileşenleri nüfus projeksiyon tekniği (kavramsal açıklamalar, nüfus piramitleri)
6- Kuşak bileşenleri nüfus projeksiyon tekniği (doğal nüfus artışının hesaplanması)
7- Kuşak bileşenleri nüfus projeksiyon tekniğinde bilgisayar kullanımı (FIVSIN)
8- Kuşak bileşenleri nüfus projeksiyon tekniği (Net Göçün hesaplanması)
9- Kuşak bileşenleri nüfus projeksiyon tekniğinde Net Göçün hesaplanmasında bilgisayar kullanımı
10- İşgücü ve Ekonomik Aktivite Analiz Teknikleri ile nüfus projeksiyon yöntemi
11- İşgücü ve Ekonomik Aktivite Analiz Teknikleri ile nüfus projeksiyon yönteminde bilgisayar kullanımı
12- Nüfus projeksiyon yöntemlerinin genel değerlendirmesi
13- Genel Değerlendirme
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nüfus biliminin temel kavramlarını ve nüfus projeksiyon yöntemlerini tanımlayabilmeli,
2- Nüfus projeksiyonunda kullanılan yöntemlerde hangi verinin nereden toplanması gerektiğini kavrayabilmeli,
3- Farklı nüfus projeksiyonu yöntemlerde kullanılan varsayımları ayırt edebilmeli,
4- Farklı nüfus projeksiyon yöntemlerini uygulayabilmeli,
5- Farklı nüfus projeksiyonlarından elde edilen sonuçları karşılaştırabilmeli,
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Başol, K. (1984). Demografi. Dokuz Eylül Üniversitesi
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar